Tänak võib saada Fordis vabaneva koha

Peep Pahv
, sporditoimetuse juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ott Tänak Rally Estonial kihutamas.
Ott Tänak Rally Estonial kihutamas. Foto: Karli Saul

M-Spordi rallitiim jälgib tähelepanelikult Ott Tänaku tegemisi ja poleks sugugi üllatav, kui temast saaks uuel hooajal Fordi tiimi piloot.

Soome meedias ilmunud uudis, et autoralli MM-sarjas M-Spordi meeskonna esisõitjaks olev Mikko Hirvonen kavatseb pärast hooaja lõppu tipptasemel kihutamisest loobuda, on tekitanud rohkelt spekulatsioone ka Eesti parima rallimehe Ott Tänaku tuleviku kohta. Just temas nähakse ühte tõenäolisemat kandidaati Ford Fiesta WRC autodega sõitvasse meeskonda.  

Täna õhtul Tšehhis startivaks ERC-sarja ralliks valmistuva Tänakuga ei õnnestunud Postimehel sellel teemal rääkida. Seepärast saab tugineda tema varasematele ütlustele ja rahvusvahelises meedias ilmunud uudisekildudele.

M-Spordi meeskonna pealik Malcolm Wilson rääkis Saksamaa väljaandele rallye-magazin.de, et tuleval hooajal on meeskonna üheks sõitjaks Elfyn Evans. Britt kuulub Fordi tiimi juba tänavu ja Wilson on tema seniste esitustega rahul.

«Evansi meil jätkamises pole sisuliselt kahtlust,» kinnitas Wilson. «Ta on jätnud meeskonnale väga hea mulje ning me ootame huviga, mida ta suudab saavutada järgmisel hooajal. Teise sõitja suhtes on meil aga veel otsustamiseks aega.»

Wilsoniga head suhted

Wilson rõhutas, et M-Spordil on head suhted paljude pilootidega ning nende hulka kuuluvad ka Hirvonen ja Tänak, kuid viitas ka sellele, et käimasoleva hooajaga saavad läbi näiteks Citroëni meeskonna sõitjate lepingud. «Otsin alati nooremaid juhte, kellel on arenguks palju potentsiaali ja annet.»

26-aastast Tänakut seob M-Spordiga juba pikaaegne koostöö. Meeskond sõlmis temaga 2011. aasta alguses viieaastase lepingu, mis viis ta 2012. hooajaks Fordiga WRC-sarja. Järgmine hooaeg jäi Tänakul tipprallis vahele, kuid tänavu kihutab ta DMACK meeskonnas WRC 2 meistrivõistlustel. Meeskond kasutab Forde ja Tänaku just selle tiimiga liitumise taga seisid kuuldavasti Markko Märtin ja Wilson. Lisaks on talle leitud võimalus sõita seni kaks rallit ka WRC-autoga ja poleks ime, kui selline võimalus avaneks tänavu veel kord.

Olenemata sellest, mis sarjas Tänak koos oma kaardilugeja Raigo Mõlderiga parajasti sõidab, hoiab M-Spordi juhtkond tema tegemistel silma peal. Tänak rääkis juuni lõpus Poolas MM-rallil olles, et võistluse ajal käib tal Wilsoniga tihe suhtlus. Pole kahtlust, et eestlase tegemisi jälgitakse eriti tihedalt just soovist tuua ta tagasi WRC-sarjas osalevasse tiimi. Tänavune aasta oli seepärast mõeldud taaskohanemiseks ja stabiilsuse leidmiseks.

Tänak peaks siiski olema M-Spordi jaoks kõige tõenäolisem kandidaat, sest sõitjate turul napib häid ja seejuures vabu rallimehi.

Tänavusel hooajal valitsevad Sebastien Ogier ja Jari-Matti Latvala on kindlalt seotud Volkswageniga ning vähemalt mõned rallid on tulevaks hooajaks lubatud ka Andreas Mikkelsenile. Hyundai meeskonnas on ennast heast küljest näidanud Thierry Neuville ja teise numbri kohal ka kogenud Daniel Sordo ja Juho Hänninen ning sellest seltskonnast vaevalt keegi Fordi ruttaks. Suuremad küsimärgid seisavad tänavu Citroënis sõitvate meeste kohal. Mads Östbergi on aastaid peetud nooreks ja andekaks, Kris Meek on aga kogenud rallimees, kes pole suutnud end tippseltskonnas täielikult avada. Nii nagu Tänak on ka Östberg M-Spordi jaoks juba tuttav variant.

Lisaks on veel 23-aastane rootslane Pontus Tidemand, kes tänavu heitleb koos Tänakuga WRC 2 klassis ning kes viimati Saksamaa rallil röövis eestlaselt esikoha viimase kiiruskatsega. Väidetavalt on ka Tidemandil M-Spordiga mingit sorti leping.      

Hirvonen lõpetab?

Kogu loo juures on oluline ka see, kas Hirvonen üldse lõpetab ja millised on M-Spordi rahalised võimalused.

«Lõplik otsus pole veel langenud, aga Mikkol ei ole enam suurt soovi võistelda. Oleme juba praktiliselt kokku leppinud, et ei otsi enam uut töökohta,» vahendas YLE soomlase mänedžeri Timo Jouhki sõnu. 12 hooaega MM-sarjas osalenud piloodi ümber tekkinud kõmu sundis ka meest ennast Facebooki vahendusel sõna võtma. «Minu tuleviku kohta liigub palju kuuldusi, aga tegelikult pole veel midagi otsustatud ning kindlasti vaatan ma üle kõik võimalused. Kui ma olen otsustanud, siis annan kindlasti kõigile teada, mida ma lähiaastatel teen,» kirjutas Hirvonen.

Tegelikult ei välistanud karjääri jooksul 15 MM-rallit võitnud, kuid hooaja kokkuvõttes seni tiitlita jäänud mehe jätkamist ka tema mänedžer, kuid sellisel juhul teeks ta seda mõnes teises tiimis.  «Mikko eeldas, et Ford on näiteks Citroëniga võrreldes konkurentsivõimelisem,» nentis Jouhki. «Oleme Malcolm Wilsoniga terve suve jooksul läbirääkimisi pidanud, aga temagi ei saa eriti midagi ette võtta, sest pea­sponsori puudumisel on võistkonna eelarve piiratud ja auto arendustöö jääb tagaplaanile.»

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles