Saaremaa rallil saab tähtsaks võit, mitte tiitel

Peep Pahv
, sporditoimetuse juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Timmu Kõrge tänavu seni viimane sõit oli juulis Rally Estonial.
Timmu Kõrge tänavu seni viimane sõit oli juulis Rally Estonial. Foto: Karli Saul

Juulis sõidetud Rally Estonia finišis kurtis Timmu Kõrge, et raha on otsas ning ilmselt jääb hooaeg poolikuks. Kaks järgmist Eesti meistrivõistluste etappi jättiski 26-aastane mees vahele, kuid reedel startival Saaremaa rallil on saarlane taas stardis. Koos kaardilugeja Erki Pintsiga sõitval mehel on kaalul ei vähem ega rohkem kui Eesti meistri tiitel. Omaette küsimus on muidugi see, kas tiitel muudab Kõrge kui rallisõitja tuleviku natukenegi helgemaks.

«Vaevalt see tiitel meid tuleviku mõttes aitab, kuid kunagi ei või ju teada,» lausus Kõrge. «Meie jaoks on ehk tähtsamgi lihtsalt Saaremaa ralli võit – ilmselt ka meie suurematele toetajatele, ikkagi Saaremaa mehed.»

Ford Fiesta R5 masinaga sõitev Kõrge saab tiitlit püüda EMV1 klassis. Vaatamata sellele, et ta kahel viimasel etapil ei osalenud, hoiab Kõrge selles klassis endiselt liidrikohta. Venemaa sõitja Radik Šaimiev jääb maha 12 punktiga ning arvestades meeste tasemevahet, võib Kõrge võitu segada vaid ebaõnn või enda eksimus.

Ralli üldvõidu noppimine eeldab aga märksa kõvema pähkli purustamist. Pähkli nimi on Aleksei Lukjanuk – mees, kes kindlustanud endale juba N-rühma meistri tiitli, ent on samas suursoosik ka absoluutse meistri tiitli võitmiseks. Ülejäänud klassides on tiitlivõitjad juba selged.

Kõrge loodab, et tema R5 auto on Saaremaal sõitmiseks veidike sobivam. «Kiiruskatsed on siin tehnilised ja teed kitsad,» selgitas ta. «Masina lõppkiirus ei saa nii otsustavaks. Isegi kiirel Kaugatuma katsel on tee looklev.» R5 auto paremus peaks maksvusele pääsema ka keerulisemates ilmastikuoludes – näiteks vihmase ilmaga, kui teed muutuvad pehmeks ja rajale tekivad roopad.

Kõrge ja Lukjanuk on Eesti meistrivõistlustel kohtunud tänavu kolmel etapil. Harju rallil jäi peale venelane, Virumaal oli kiirem Kõrge ja Eesti meistrivõistluste arvestusse läinud Rally Estonia teisel päeval taas Lukjanuk. Seega on tegemist võrdsete meestega ning võitja ennustamine ülimalt keeruline.

Kõrge istus viimati ralli­auto roolis juulis, täna teeb ta pärast pikka pausi testisõidu ja reedel tuleb juba maksimaalselt kihutada. Veel eile tunnistas ta, et kui ta mõtleb sõitmisele, on pea tühi, kuid uskus samas, et võistlusolukorras tuleb õige tunne kiiresti tagasi. Võistlusolukorras ei kavatse ta end igatahes tagasi hoida.

Saaremaa ralli jaoks raha leidmiseks pidi Kõrge tegema ringi mööda oma toetajaid. Kogutud summa oli esialgu napp ning Kõrge arvas, et sõitmiseks sellest ei piisa, kuid suurtoetajad otsustasid seepeale raha juurde panna. Kõrge üks suuremaid toetajaid Silveston on ühtlasi ka ralli peasponsorite hulgas.

Saaremaa ralli ei kujune siiski pelgalt kahe mehe mõõduvõtuks. Kindlasti üritavad võidu suhtes kaasa rääkida tänavu rohket ebaõnne kogenud Siim Plangi ja näiteks Rally Estonial vägevat kiirust näidanud Rainer Aus. Mõlemad mehed sõidavad N-rühma masinatega.

Pärast Rally Estonial tehtud rasket avariid on tagasi Ford Fiesta R5 autoga sõitev Raul Jeets. Kuna tema senine kaardilugeja Andrus Toom pole veel vigastustest täielikult paranenud, istub seekord Jeetsi kõrval Kristo Kraag. Üllatusmehena tuleb samuti Ford Fiesta R5 autoga noori kollitama legendaarne Margus Murakas.

Mitmed tugevad sõitjad jäävad seekord Saaremaa rallilt eemale. Ott Tänak ja Karl Kruuda on keskendunud MM-sarjale. Tänavu N-rühmas Soome meistriks tulnud Kaspar Koitla on hooaja lõpetanud. Eemale jääb ka Tartu rallil auto lõhkunud Egon Kaur ja Rally Estonial tõsise avarii teinud Martin Kangur.  

Saaremaa ralli start antakse Kuressaare keskväljakul reedel kell 18.30. Avapäeval on kavas kolm suhteliselt lühikest kiiruskatset, kuid tavapärast linnakatset seekord nende hulgas pole. Teise päeva esimesele kiiruskatsele starditakse pisut enne kella üheksat hommikul. Poodiumile jõuavad esimesed autod laupäeval kell 18.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles