Üha rohkem muretsetakse rallimaailmas selle pärast, et järgmisel aastal tulevad MM-sarjas rajale kiiremad ja ohtlikumad autod kui kunagi varem. Suure tõenäosusega püstitatakse paljudel kiiruskatsetel rajarekordid.
Ralliässad muretsevad: uus auto on kiire, ohtlik ja igav (1)
Võimsamate mootorite kõrval võetakse kasutusele ka muid uuendusi, millest üks olulisemaid on arenguhüpe aerodünaamikas. Kokkuvõttes peaks kiirused kasvama nii kruusal kui asfaldil.
Anonüümsust palunud tipp-piloot rääkis Autospordile, et mõnda kiiruskatset hakatakse läbima pool minutit kiiremini kui seni. «Näiteks Soomes muutuvad kiirused tunduvalt suuremaks. Võime parandada seniseid kiiruskatsete rekordeid poole minuti võrra. Me peame mõtlema sellele, mis praegu toimub. Soome rallil oli juba eelmisel aastal kohti, kus keegi ei taha enam kiiremini sõita,» arutles piloot.
Omamoodi murekoht on ka autode liiga sujuv liikumine, mis teeb nad küll kiiremaks, kuid kõrvaltvaatajale paistab rallisõit igavamana. «Mulle meeldib võimsus, see on hea asi,» ütles soomlasest Volkswageni meeskonna sõitja Jari-Matti Latavala. «Üks asi, mille pärast ma muretsen, on aga see, et aerodünaamika annab autodele enneolematu pidavuse, seda eriti asfaldil.» Latvala selgitas, et autod hakkavad veel rohkem maapinna ligi püsima ja see teeb asja kõrvaltvaataja jaoks liiga tavaliseks.
Endine maailmameister ja praegune Volkswageni testisõitja Marcus Grönholm mõistab Latvala muret: «Sõitsin asfaldil väga kiiresti ja sain kirja mõned päris head testisõidu ajad, kuid autost väljudes küsiti mult: «Hei, kas roolis oli su vanaema?» Äkki see auto on tõesti liiga tõhus?»