Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >
Postimees 160 Juubeli puhul loe seda lugu tasuta!

Tänak pääses reedel suuremast draamast

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Ott Tänak Portugali rallil. | FOTO: @World/M-Sport

Portugali ralli esimesel (öö)päeval nägi kuut liidrit: Mads Östbergi, Thierry Neuvilleʼi, Hayden Paddonit, Jari-Matti Latvalai, Kris Meekeʼi ja lõpuks Ott Tänakut. Päeva lõpuks jäi neist võidukonkurentsi veel kaks: Tänak ja Neuville.

Reedese publikukatse Neuvilleʼiga kahasse võitnud Östbergi kukutas kõrgelt kohalt rehvipurunemine, teistele sai saatuslikuks päeva viimane täispikk, 27-kilomeetrine Ponte de Lima kiiruskatse.

Draama kokkuvõtmiseks tuleb esmalt minna eelmise, kuuenda katse finišisse, kus Tänak tõusis 0,1 sekundiga Latvala ees ralli liidriks. Varem esikohta hoidnud Meeke kaotas rehvi tühjenemise tõttu mõned sekundid. Ometi oli seis pingelisimast pingelisem, sest esimest kaheksat sõitjat lahutas vaid 8,9 sekundit.

Ponte de Lima tegi sellesse paremusjärjestusse kõvad korrektiivid. Esmalt kaotas Latvala juba teises kurvis pidurid ja käis üle katuse – viis kaotusminutit. Siis jäi seisma Meeke – meeskond andis esmalt teada, et mullune Portugali ralli võitja vahetab katkist rehvi, ent hiljem ilmnes, et purunes hoopis tema Citroëni vedrustus, tagajärjeks katkestamine. Viimasena vääras saatusejumalanna Paddoni võidujahi. Uusmeremaalane oli just tõusnud oma vaheaegadega virtuaalselt ralli liidriks, kui Hyundai elektrisüsteem pidas keset katset 11-minutilise siesta.

Probleeme oli katsel ka Neuville’il (jäi kinni Latvala tolmupilve, kohtunikud võivad 16-sekundilise kaotuse kompenseerida), Craig Breene’il (katkine amortisaator) ja Tänakul (auto esiosa sai kannatada, mis segas keeramist), aga kõige hullemast need mehed pääsesid. Sellega täideti ka kõigi sõitjate reedese võistluspäeva peamine ülesanne: tagada ülejäänud nädalavahetuseks hea stardipositsioon. Nagu auto taas tööle saanud Paddon katse lõpus ohkas: «Laupäev on kõige halvem päev, kus peab teed puhastama, ja just seda meil nüüd teha tuleb.»

Reedese päeva lõpuks oli Tänaku eduseis teist kohta hoidva Dani Sordoga 4,6 sekundit. Tiimikaaslane Sebastien Ogier jäi maha veel 0,4 sekundit. «Auto on üldiselt väga hea olnud. Oleme detaile muutnud, aga täna väga ei kurda. Esimest korda sel aastal tundub, et oleme ideaalile lähedal. Üleüldiselt võib päeva kordaläinuks lugeda,» võttis eestlane päeva kokku.

Tagasi üles