Murakas Portugali ralli karmist avariist: vale sõidukiirus ja Škoda eripära

Madis Kalvet
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Quentin Gilbert tegi Fafe katsel ootamatult autoga salto.
Quentin Gilbert tegi Fafe katsel ootamatult autoga salto. Foto: MIGUEL RIOPA/AFP/Scanpix

Portugali ralli 16. kiiruskatse peatati ning 18. kiiruskatse start lükati prantslase Quentin Gilberti õnnetuse tõttu edasi. WRC2 arvestuses sõitnud prantslane käis katse lõpus asunud hüppelt maandumisel üle katuse. Eesti rallilegend Margus Murakas sõnas juhtunu kohta, et õnnetuseni jõuti vale sõidukiiruse ning Škoda rallimasina eripärade tõttu.

Gilbert käis enda Škoda Fabia R5ga üle katuse, kui ta maandus hüppe järel auto nina peale. «Sellised asjad juhtuvad enamasti vale sõidukiiruse tõttu,» põhjendas Murakas. «Teiseks põhjuseks on muidugi Škoda eripärad. Nende auto kaalujaotus ei ole nii hästi paigas ning vedrustus ei ole ehk kõige paremini reguleeritud. Škodad kipuvadki tihti nina peale maanduma.»

«Ega tänapäeva rallimasinatel ei ole need tagatiivad naljapärast nii suured. Lisaks peab sõitja oskama arvestada auto sõiduomadustega,» tõdes Murakas, et hulljulgusega kaugele ei jõua.

Lõpetuseks tuletas Eesti rallilegend meelde veel ühte vana tõde: «Nagu Marcus Grönholm on ka omal ajal Soome rallil öelnud, siis auto õhus kiirust ei kogu. Pealtvaatajad tahavad näha küll pikki hüppeid ja sõitjatel on adrenaliin kõrgel, kuid tegelikult tuleb leida kompromiss. Autot ei seadistata rallil ju üheks hüppeks, vaid kõikideks kurvideks ja muudeks detailideks.»

Gilbert ja tema kaardilugeja Renaud Jamoul pääsesid õnnetusest vigastuseta.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles