Lotuse tiimijuht: vormel-1s osalemist saavad endale lubada vaid kolm meeskonda

Kristjan Jaak Kangur
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eric Boullier (paremal).
Eric Boullier (paremal). Foto: SCANPIX

Lotuse vormel-1 meeskonna juht Eric Boullier tõdes, et sarjas võistlemise kulud on hoolimata erinevates katsetest neid piirata jätkuvalt liiga kõrged.

Boullier avaldas väljaandega Autosport vesteldes arvamust, et 80 protsenti praegustest meeskondadest oleks kulukärbetega nõus, kuid ülejäänud viiendik tahaks endiselt kulutada nii palju kui vähegi võimalik. See tähendab aga, et väiksemad tiimid – kelle hulka Boullier loeb ka Lotust – on silmitsi rahalise miinusega, mida pole võimalik lõpmatuseni taluda. Lotuse omanikfirma Genii Capital müüs hiljuti 35 protsenti oma osalusest Infinity Racingule, et oma lähitulevik rahaliselt kindlustada. Hetkel on suures rahahädas ka Sauber, kes loodab siiski peagi sõlmida väärt lepingu kolme Vene investoriga. Juulis hakkasid ringlema kuuldused, nagu oleks tiim pankroti äärel.

«Probleem on selles, et osa meeskondi – Red Bull, Ferrari ja Mercedes – saavad ikka endale vanaviisi tegutsemist lubada ja autodele palju kulutada. Meie ei saa,» lausus Boullier. «Et meeskond oleks võitlusvõimeline, peame kinni hoidma teatud eelarvest, aga see ületab selgelt meie tulusid. Vahe tuleb seega katta aktsionäridel. Ei maksa unustada, et 1990ndate aastate alguses kulutas tipptiim ehk 40 miljoni naela ringis, 2008. aastaks oli see summa aga tõusnud juba 100 miljoni naelani. Neid kulusid tuleb vähendada. Minu meelest pole aus, kui ainult kolm meeskonda saavad endale vormel-1 sarjas osalemist lubada,» sõnas prantslane.

Boullieri sõnul on ta siiski tulevikku vaadates optimistlik, sest ka rahvusvaheline autoliit (FIA) mõistab kulude kärpimise vajadust. «Mul on hea meel, et oleme saanud FIAga sel teemal rääkida. Teatasime paari nädala eest uue partneri leidmisest ja peagi sõlmime ametliku lepingu. See lubab meil end rahaliselt aastaid turvaliselt tunda. Me ei saa endiselt kulutada sama palju kui Ferrari või Mercedes, aga vähemalt saame kindlustada praegusele tasemele püsima jäämise,» rõõmustas Boullier.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles