Jaapani tsiklid hüljanud Leok loodab TMi lõpuks tippu viia

Oliver Lomp
, «Postimees»
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lõppenud MM-hooajal Honda tsiklit ohjanud Tanel Leok sõidab järgmisel aastal TMis.
Lõppenud MM-hooajal Honda tsiklit ohjanud Tanel Leok sõidab järgmisel aastal TMis. Foto: Karli Saul

MX1 motokrossi MMil kuues olnud Tanel Leok lõi järgmiseks aastaks käed TMiga, kes kogu tiimi peale teenis Leokist poole vähem punkte. Kas Leok suudab TMi tippu viia?



MX1 motokrossi sarja maailmameistrivõistluste karussellil tiirlev Tanel Leok usaldas kuus aastat Jaapani tsikleid, kuid tegi selle hooaja lõpus kannapöörde ja valis võimsa mootoriga TMi.

Juba enne viimast MM-etappi Itaalias Fermos jõudis meediasse uudis, et Leok on lähedal liitumisele Itaalia tehasemeeskonnaga TM. Nädalavahetusel saadigi allkirjad paberile ja nii vahetas MX1 MM-sarjas kuus aastat erinevaid tsikleid ohjanud Leok tõusva päikese maa masina Itaalia oma vastu.

Võimsa mootoriga TM

Esialgne lihtne arvutus aga näitab, et TM ei tohiks olla krossimaailma tippmehele just parim lahendus. Samal ajal kui Leok teenis lõppenud hooajal 356 punkti, sai TM kogu hooaja peale kirja 145 silma, mis on rohkem kui poole vähem. Leok nendest kalkulatsioonidest aga suurt numbrit ei teinud. Tema läks itaallasi just tipu poole aitama.

«Neil pole varem lihtsalt eriti häid sõitjaid olnud. Tehnika on tegelikult korralik ja mootorid ühed MM-sarja võimsamad,» kinnitas Leok. «Eks uuel hooajal ole täpselt näha, kuid usun, et TM suudab mulle pakkuda täpselt seda, mida tahan.»

Kui mõned krossifännid ehk arvasid, et Leoki tiimivahetuse tingis see, et talle lihtsalt ei pakutud LS Motors Honda meeskonna juures uut kontrahti, siis tegelikult oldi eestlasest ka seal endiselt huvitatud. Leok aga otsustas mujal ringi vaadata ja nii palkas Honda enda ridadesse Ken de Dyckeri.

Kuigi Leoki tiimivahetus tuli ilmsiks alles hooaja viimase etapi eel, näitas TM huvi üles juba juuli alguses Rootsi osavõistluse järel. Tegelikult oli Leok aga juba selle aasta alguses TMi proovinud ja ei puudunud palju, et kontraht oleks sõlmitud juba varem.

«Sama tiim pakkus mulle ka eelmisel aastal lepingut, kuid siis ma eriti ei usaldanud tsiklitootjaid väljaspool Jaapanit. Oli väike hirm, et need pole nii heal tasemel,» meenutas Leok, kellele sümpatiseeris kaherattaline TM juba tollal.

Stabiilsusest jäi puudu

«Tegelikult juba eelmisel aastal tundus TM päris hea. Võib-olla teisel proovimisel oleksin isegi nende pakkumisega nõustunud, kuid olin juba Hondaga käed löönud,» lisas Eesti parim motokrossisõitja.
Lõppenud hooajaga jäi Leok võrdlemisi rahule. Kuigi viimane etapp ebaõnnestus ja nurjunud sõite oli veel, ei saa liialt nuriseda.

«Hooaja peaeesmärk oli tulla viie sisse, kuid kuues pole ka midagi hullu. Häid sõite oli omajagu, kuid neid pidanuks rohkem ette tulema. Esitused võinuks olla stabiilsemad, liiga palju oli tehnikaga probleeme,» tunnistas Leok.

Tänavu on Leokil jäänud tähtsamatest võistlustest veel sõita 26. septembril USAs Rahvuste krossil Eesti koondise eest. «Esialgu peame finaali jõudma, siis vaatab edasi,» jäi Leok eesmärkide asjus tagasihoidlikuks.

MOTOKROSS
Motokrossi MX1 2010. hooaja kokkuvõte

•    Sõitjad: 1. Antonio Cairoli (Itaalia, KTM) 625 punkti, 2. Clement Desalle (Belgia, Suzuki) 537, 3. David Philippaerts (Itaalia, Yamaha) 502, 4. Max Nagl (Saksamaa, Kawasaki) 498, 5. Steve Ramon (Belgia, Suzuki) 491, 6. Tanel Leok (Eesti, Honda) 356….63. Gert Krestinov (Eesti, KTM) 3
•    Tsiklitootjad: 1. KTM 692 punkti, 2. Suzuki 625, 3. Yamaha 556, 4. Honda 483, 5. Kawasaki 420, 6. Aprillia 264, 7. TM 145, 8. CCM 39, 9. Husqvarna 4

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles