Ott Tänak kerkis kohati omaette klassist sõiduga Austraalia ralli liidriks, kuid MM-tiitli püüdmine pole tema enda kätes, sest Craig Breeni avarii andis suurepärase võimaluse Sebastien Ogier'le. Poodiumikohtade nimel käib siiski kõva võitlus. Kes öö läbi Austraalia rallit ei jälginud, leiab allolevast kokkuvõttest tähtsaimad sündmused.
Kiirülevaade: kuidas Tänak liidriks tõusis ja kes aitas Ogier'l tiitlile lähemale jõuda
9. kiiruskatse
Tänakule algas päev ehmatusega, sest Toyotal ei läinud kohe käik sisse. Hüdraulikprobleem saadi siiski kiirelt korda. Päeva esimesel katsel said eestlased pihta hirvedele, kuid kaardilugejad Martin Järveoja avaldas hiljem lootust, et loomad jäid siiski terveks. Katse võitis Hayden Paddon.
10. kiiruskatse
Tänakule tuli päeva esimene katsevõit ja see kergitas eestlase neljandaks. «Tundub, et härra Tänak on suruma hakanud,» kõlas Latvala lõbus kommentaar.
11. kiiruskatse
Avapäeval lootuse kaotanud Thierry Neuville käis jälle rajalt väljas, tagumise otsaga muldvallis. Tema õnneks polnud seal puud ega kändu, kuid tagavedrustus sai siiski viga. Sama hästi ei läinud Craig Breenil, kes lõhkus kännu otsas vasaku tagaratta, kaotas aega nii katsetel kui ka ülesõidul, sai seetõttu ajatrahvi ning langes esikümne lõppu. Tiitliheitluses oli tegu olulise hetkega, kuid miks?
Vahetus ka liider, Östberg kukkus Latvala ja Tänaku taha kolmandaks.
SS11 - Urunga 1
— Jari-Matti Latvala (@JariMattiWRC) November 16, 2018
⏱ 11:34.0
▶️ 2nd quickest so far
▶️ 1.7s down on team mate @OttTanak and 11.8s up on #Ostberg
?Taking the lead of @RallyAustralia ??#RallyAustralia #WRC #TGR_WRC@MiikkaAnttila pic.twitter.com/DpFtYJRm4r
12. kiiruskatse
Lühike publikukatse ei muutnud vähimatki. Vaid Breen pidi selle vigase autoga läbi lonkama ja kaotas kahe kilomeetriga parimatele pool minutit. Tänak jagas Evansiga katsevõitu.
13. kiiruskatse
Latvala lubas pausi ajal Tänakut toetada, kuid ei hakanud sel katsel veel niisama sekundeid ära andma. Katsevõidu võttis Paddon, Tänak-Latvala tulid paarisrakendis temast vaid 0,1 sekundi kaugusel.
14. kiiruskatse
Mis pidi tulema, see siiski tuli. Tänak kerkis 0,8 sekundiga Latvalast mööda, võttes ühtlasi sel rallil kuuenda katsevõidu. Neuville möödus Suninenist ja tõusis ise kaheksandaks, kuid suures plaanis see teda palju ei aidanud. Samal ajal tutvustasid kohalikud viisi, kuidas mitte mingil juhul EI tohi rallil käituda.
15. kiiruskatse
Tänak kasvatas katse teise ajaga Latvala ees veelgi edu. Esikolmikus vahetati kohti, sest autoga püstihädas olnud Östberg langes neljandaks ja lasi Paddoni endast mööda.
16. kiiruskatse
Taas kahekilomeetrine publikukatse, millistest on midagi rääkida vaid siis, kui keegi eksib. Seekord ei eksinud, nii jäi üle konstateerida vaid oma rütmis kulgeva Tänaku järjekordset katsevõitu.
17. ja 18. kiiruskatse
Kaua oodatud vihm sadas lõpuks taevast alla. Kuna viimast kahte katset sõideti neljastes gruppides, vedas kõige rohkem Neuville'il, kes sai mõlemad läbimised teha kuivades oludes. Tänak läbis 17. katse kuivades, 18. katse märgades oludes. Ajaliselt oli eestlase kahe katse läbimise erinevus 6,6 sekundit. Viimase kahe katsega kasvatas Tänak oma edu Latvala ees 12,2 sekundit ehk viimasele rallipäevale läheb eestlane vastu 21,9-sekundilises eduseisus.
Kes tuleb maailmameistriks?
Praeguse seisuga ehk pärast 18. katset Sebastien Ogier. Punktikatse punkte pole siinkohal mõistagi veel arvestatud, ent kui ralli lõppeks nüüd, siis oleks Ogier esimene (212 punkti), Tänak teine (206) ja Neuville kolmas (205).
Seis 18. kiiruskatse järel: 1. Tänak, 2. Latvala +21,9, 3. Paddon +26,3, 4. Östberg +46,6, 5. Lappi +50,4, 6. Ogier +1.44,8, 8. Neuville +2.35,2