Kiirülevaade: millised olid Austraalia ralli öised draamad!

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Ott Tänak ja Martin Järveoja Austraalia rallil
Ott Tänak ja Martin Järveoja Austraalia rallil Foto: Toyota Gazoo Racing WRT

Ott Tänaku masin kaotas järjest aerodünaamikajuppe, Thierry Neuville lõhkus rehvi ja M-Sporti mehed ohverdasid end Sebastien Ogier' hüvanguks - kes öö läbi Austraalia rallit ei jälginud, siis need on tähtsaimad märksõnad.

1. kiiruskatse

Ralli esimene kiiruskatse oli ühtlasi päeva kõige igavam. Et tegu oli lühikese katsega ja trassiga, mida oli paljuski juba neljapäevase testikatse sees läbitud, ei kaotanud varajased startijad libedal teel kihutamisele aega. Katsevõit kuulus Esapekka Lappile.

Craig Breen sõitis otsa kängurule.

2. kiiruskatse

Teine katsevõit Toyotale, seekord Jari-Matti Latvalale. Tegu oli ralli ainsa täiesti uue kiiruskatsega ja seetõttu Ott Tänak liigseid riske ei võitnud. Siin hakkas tõega tunda andma peaasjalikult Ogier’d ja Neuville’i kimbutav teepuhastamiskohustus ja tiitlipretendendid langesid esikümne lõppu.

3. kiiruskatse

Ogier ja Neuville kaotasid aega juurde. Tänak oli teel katsevõidule, kuid kaotas ebatasasel teel auto üle juhitavuse ja tabas masina tagaosaga muldvalli. Tema Yarise vasak tagarehv tuli veljelt maha, kuid katse finiš polnud kaugel ja ajakaotust ei tulnud palju.

Künklikul teel oli probleeme ka Neuville'il, kes pääses napilt üle katuse käimisest.

Ralli liidriks tõusis katsevõidu saanud Mads Östberg, kes nautis 11. startijana puhta tee võlusid.

Esimese katkestaja oli Andreas Mikkelsen, kes kohtus keset kiiruskatset traktoriga.

4. kiiruskatse

Tänaku masina tagumine vasak nurk sai uuesti kahjustada – seekord tabas eestlane sellega väravaposti. Taas pääses ta kergelt ja Yarisel tuli küljest vaid veidi aerodünaamikadetaile.

Vaatamata apsule sai Tänak kirja katsevõidu ja kerkis kaks kohta, neljandaks.

5. kiiruskatse

Kolmas katse järjepanu, kui Tänaku masinal midagi katki läks ja seekord tuli küljest õige suur tükk – saarlane läbis veetakistuse veidi liiga hoogsalt ja see kiskus Yariselt ära terve süsinikkiust esiosa.

Samas kohas tabas probleem ka Esapekka Lappit – noore soomlase Yarisele jäid küll kõik jupid külge, kuid üles kerkinud veepahvakas leidis tee masina õhuvõtuavasse ja Lappi pidi 20 sekundit seisma, et vedelik ära aurustuks ja mootor taas õhku saaks. See ajakaotus kukutas ta esikümne lõppu ja kergitas Tänaku kolmandaks.

6. kiiruskatse

Esimene suurem ajakaotus ühele kolmest tiitlipretendendist ja selle sai Neuville. Belglane maandus ühelt hüppelt tulles halvasti, auto vasak tagarehv tuli veljelt maha ja selle mõjul rammis ta oma Hyundaiga põhupallidest ehitatud šikaani. Kaotsi läksid 40 sekundit ja Neuville on 10. kohal.

Neuville'i avarii poolt teelt korjatud šikaan lubas Tänakul haavatud masinal sõites Ogier'd edestada, aga kiirematele kaotas ta ikkagi 20 sekundit ja langes taas viiendaks.

Elfyn Evans ja Teemu Suninen tõstsid katse lõpus jala gaasipedaalilt, et Ogier neist üldarvestuses mööda pääseks ja saaks laupäevaks parema stardipositsiooni. Prantslane on seitsmendal kohal.

7.-8. kiiruskatse

Coffs Harbouri rannajoone lähistel toimunud kiiruskatsed paremusjärjestuses muudatusi ei teinud, ent Thierry Neuville suutis oma niigi katkise autoga sõiduvea teha ning kaotas aega veelgi lisaks. Tänaku päev lõppes positiivselt, sest ta võitis kaheksanda kiiruskatse. 

Kes tuleb maailmameistriks?

Praeguse seisuga (pärast kuuendat katset) Sebastien Ogier. Tõsi, punktikatse punkte pole siia arvestatud, ent kui ralli lõppeks nüüd, siis oleks Ogier esimene (210 punkti, Neuville teine (202) ja Tänak kolmas (191).

Seis 8. kiiruskatse järel: 1. Östberg, 2. Breen +6,8, 3. Latvala +8,7, 4. Paddon +12,5, 5. Tänak +16,9, 6. Lappi +28,3, 7. Ogier +38,2, 10. Neuville +1.11,9.

Ralli käiku jälgi Postimehe otseblogi vahendusel!

Tagasi üles