Porsche tuleb WRC-rallisid vallutama ja andis masina kahekordse maailmameistri kätte (3)

Viljar Voog
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Clubsport GT4 ralliauto
Clubsport GT4 ralliauto Foto: Porsche

Autoralli MM-sarjas on kõige tuntumad võistlusklassid WRC, tänavu loodud WRC2 Pro, WRC2 ja JWRC. Aga asfaldirallidel näeb vahel rajal käimas ka põnevaid masinaid, mida tavapäraselt rallidega ei seostaks. See on R-GT klass, kus hakkab järgmisest aastast tegusid tegema legendaarne autotootja Porsche.

Porsche andis üle-eelmisel nädalal teada, et loob 2020 hooajaks Rahvusvahelise Autoliidu FIA nõuetele vastava rallimasina oma uue 718 Cayman GT4 Clubsport masina põhjal. Seda autot veel pole, aga Porsche ehitas rallimasina arendusplatvormiks ühe testmasina eelmise põlvkonna Caymanist, mis on nüüd kaks korda ralliradasid väisanud.

Clubsport GT4 ralliauto
Clubsport GT4 ralliauto Foto: Porsche

Möödunud suvel sõitis Romain Dumas sellega Saksamaa rallil VIP-autot ehk käis rajal enne WRC-masinaid ja nüüd katsetas Porsche masinat ka talvistes oludes, kui sellega tuldi välja Austrias toimunud jäärajasõidul. Ametliku pressiteate kohaselt oli auto roolis kestvussõidu MMil kolmandat kohta hoidev Richard Lietz, aga kohapeal tehtud video kohaselt proovis sellega kätt ka kahekordne autoralli maailmameister Walter Röhrl.

Porsche suurimad rallivõidud on tulnud Dakari rallil, kuid aastatel 1968-1970 ja 1978 valitseti ka Monte Carlo mägiteid.

Tänavu on FIA R-GT karikavõistlustel kavas viis osavõistlust: MM-sarjas äsja lõppenud Monte Carlo ja aprillikuine Korsika ralli, EM-sarjast Rooma ja Barumi etapid ja oktoobris Valais’ ralli.

Porsche näitas uut ralliautot esmakordselt möödunud aastal Saksamaa rallil.
Porsche näitas uut ralliautot esmakordselt möödunud aastal Saksamaa rallil. Foto: Porsche
Kommentaarid (3)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles