WRC-sarjas on tekkinud kaks leeri: Hyundai ja M-Sport vs. Toyota

FOTO: JONATHAN NACKSTRAND/AFP

2022. aastal hakkavad autoralli MM-sarja WRC-masinatele kehtima uued nõuded ning kasutusele võetakse hübriidtehnoloogia. Praegu pole tehasetiimide ringis üksmeelt, kas neljarattalised põrgulised jätkavad praeguste mootoritega või võetakse aluseks R5-auto jõuallikas.

Varem teatas Rahvusvaheline Autoliit FIA, et WRC-tiimid tahavad uutel autodel praegusi mootoreid, kuid ralliportaali Dirtfishi andmeil sooviksid Hyundai ja M-Sport pöörduda kulusäästlikuma variandi poole. Toyota eelistaks senistes masinates kasutatavat jõuallikat.

FIA rallidirektor Yves Matton soovib portaali sõnul sel nädalal kompromissi paika saada. Väidetavalt aitaks R5-auto mootor teha masina kümme protsenti odavamaks. Matton lisas, et uued WRC-autod võiksid maksta umbes 500 000 eurot. Võrreldes praeguse masinaga on see 35–40 protsenti odavam.

Praegune WRC-auto mootor maksab umbes 150 000 eurot, R5-jõuallikas aga tervelt viis korda vähem. Kui kulutada mootorile 40 000 eurot, on selle jõudlus praeguse WRC-jõuallikaga sarnane. Küll muretsetakse, et R5-mootor pole nii vastupidav.

Matton on varem välja öelnud, et tehasetiimidel on uute reeglitega nõustumiseks aega aprillini, vastasel juhul peab FIA taas nuputama hakkama. Dirtfishiga vesteldes lausus belglane, et lõplik otsus võib siiski lükkuda juunikuusse.

Rallidirektor rääkis ka, et FIA on nõus uute reeglitega edasi minema ka juhul, kui vaid kaks-kolm tehasetiimi nendega nõus on. Peaks Toyota R5-mootoritele lõplikult vastu olema, tuleks uus hübriidauto nii ehk naa. Küll tekitaks see küsimuse, kas Jaapani autotootjal on ikka huvi WRCga jätkata?

Tagasi üles