WRC-tiimid peavad rallidel kohanema FIA uute koroonareeglitega

Copy
Säärane autogrammide jagamine ei tule koroona tõttu WRC-etappidel praegu kõne alla.
Säärane autogrammide jagamine ei tule koroona tõttu WRC-etappidel praegu kõne alla. Foto: AFP/SCANPIX

Kuigi WRC-hooaja edasine kalender, sealhulgas see, kas Rally Estoniast saab MM-etapp või mitte, on veel lahtine, on Rahvusvaheline Autoliit (FIA) juba praegu valmis saanud uute reeglitega, mis on kohandatud just koroonakriisis hakkama saamiseks.

Ühe tähtsaima punktina tasub välja tuua, et FIA soovitab võistluste korraldajatel kasutada pikemate katsete asemel lühemaid trasse ning neid siis vajadusel mitmel puhul läbida, kirjutab ralliportaal DirtFish. 

See on hea uudis ka Eesti rallisõpradele, kuna Rally Estonia üks peakorraldajatest Urmo Aava on öelnud, et suure tõenäosusega jääb siinne võistlustrass mõnevõrra lühemaks: «Näeme, et vägisi pingutada seda 300 km kokku ei ole mõistlik. Kindlasti oleks võimalik, aga see ei annaks meie arvates ei sõitjatele, ei promootorile ega FIA-le seda, mida tegelikult tahetakse.»

Varasemalt on korraldajad välja öelnud, et neil on paigas vähemalt 230 katsekilomeetrit, millega annab MM-ralli ära pidada küll

FIA on reeglimuudatustes rõhku pööranud ka sotsiaalse hajutuse põhimõttele. Nii pikendatakse teenindusalas seda aega, mil mehaanikutel on lubatud masina kallal askeldada.

Soovituslik oleks võistluspark panna ka suletud territooriumile, kus oleks rahvahulka kergem kontrollida. Rally Estonia puhul on kuluaarides kõneldud, et rallipark võiks tulla ERMi territooriumile. 

Asjatu kontakti vältimiseks ei pea ka kaardilugejad enam katse lõpus ajakaarti käsitsi kohtunikule ulatama, vaid kogu süsteem muudetakse elektrooniliseks. 

Mõistagi peavad rallidel kohal käivad inimesed andma enne iga võistlust uue koroonaproovi. Täpsemad reeglid peaks FIA avalikustama reedel.

Esimene rahvusvaheline ralli peaks aset leidma 24.-26. juulini Roomas, kus toimub autoralli EM-etapp. 

Tagasi üles