Force India oli vormel-1 testil kiireim

Kristjan Jaak Kangur
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Nico Hülkenberg oli Force India roolis ennelõunal Barcelona testipäeva kiireim mees.
Nico Hülkenberg oli Force India roolis ennelõunal Barcelona testipäeva kiireim mees. Foto: SCANPIX

Barcelonas toimuval vormel-1 testisessiooni teisel päeval näitas parimat aega Nico Hülkenberg Force Indial. Sakslane edestas Sauberi meest Sergio Perezi ja valitsevat maailmameistrit Sebastian Vettelit.

Force India piloodi aeg 1.22,608 oli parem ka Vetteli eilse testipäeva kiireimast ajast. Tõsi, nii Hülkenbergi kui ka Perezi autol olid kiireimat ringi sõites all kõige kiiremad ülipehmed rehvid, Vettel sõitis pehmete rehvidega. Valitsev maailmameister simuleeris täna võistlusdistantsi läbimist ühes arvukate boksipeatustega.

Ferrari piloot Fernando Alonso tõusis pärastlõunase sessiooniga neljandaks, möödudes Daniel Ricciardost (Toro Rosso). Enim ringe (120) läbis täna Lewis Hamilton McLarenil, kes näitas kuuendat aega.

Hamilton ja Vettel pidasid ka maha väikese spontaanse duelli, kui kulunud vahepealse seguga rehvidel sõitev Hamilton sakslasele jalgu jäi. Britt hoidis Vettelit mitu ringi enda selja taga, kuni Red Bull mööda pääses ja oma teed läks.

Rehvitootja Pirelli sõnul võib erinevate rehvisegude kasutamisel ajaline vahe olla ringi peale koguni kuni 0,6 sekundit. Kasutusel on neli erinevat segu, lisaks on meeskondade kiirusi raske võrrelda seetõttu, et pole teada, kui palju kütust autodes on. Kui võidusõidudistantsi läbimiseks vajaliku kütusekogusega kasvab auto kaal umbes 145 kilo võrra, siis vaid kümnekilone erinevus võib tähendada ringiajas juba umbes 0,35 sekundilist vahet.

Samas on näiteks Ferrari olnud senistel testidel tabeli keskosas, kuid eile läbitud ringide keskmisi aegu arvestades oli Fernando Alonso päeva kiireim mees. Jerezi testi järel kõlasid Ferrari tallist signaalid, et meeskond ei ole auto kiirusega rahul. Nimelt ollakse pisut hädas auto väljalaskesüsteemiga, sest uute reeglitega on teatavasti keelatud „puhutavad“ difuusorid, kus väljalaskegaasid suunatakse difuusorisse. Keelu tõttu vähenes aga aerodünaamiline survejõud ja selle kompenseerimiseks katsetabki Ferrari praegu erinevaid väljalaskesüsteeme.

Barcelona tänase testi ajad:

1. Nico Hulkenberg (Force India) 1:22.608

2. Sergio Perez (Sauber) +0,040

3. Sebastian Vettel (Red Bull) +0,283

4. Fernando Alonso (Ferrari) +0,572

5. Daniel Ricciardo (Toro Rosso) +1,031

6. Lewis Hamilton (McLaren) +1,198

7. Nico Rosberg (Mercedes) +1,947

8. Valtteri Bottas (Williams) +3,130

9. Vitali Petrov (Caterham) +3,997

10. Charles Pic (Marussia) +5,484

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles