:format(webp)/nginx/o/2022/06/26/14654673t1h4d28.jpg)
Keenia MM-ralli võitis Kalle Rovanperä (Toyota). Ott Tänak (Hyundai) langes kõrgest mängust kümnendal katsel ning katkestas uuesti 17. katsel roolivõimuprobleemi tõttu.
Keenia MM-ralli võitis Kalle Rovanperä (Toyota). Ott Tänak (Hyundai) langes kõrgest mängust kümnendal katsel ning katkestas uuesti 17. katsel roolivõimuprobleemi tõttu.
Kolmapäev
10.01 Testikatse Loldia (5,40 km)
Neljapäev
14.08 SS1 SSS Kasarani (4,84 km)
Reede
8.00 SS2 Loldia 1 (19,17 km)
9.18 SS3 Geothermal 1 (11,68 km)
10.11 SS4 Kedong 1 (31,25 km)
13.09 SS5 Loldia 2 (19,17 km)
14.27 SS6 Geothermal 2 (11,68 km)
15.20 SS7 Kedong 2 (31,25 km)
Laupäev
8.06 SS8 Soysambu 1 (29,32 km)
9.08 SS9 Elmenteita 1 (15,08 km)
10.01 SS10 Sleeping Warrior 1 (31,04 km)
14.07 SS11 Soysambu 2 (29,32 km)
15.08 SS12 Elmenteita 2 (15,08 km)
16.01 SS13 Sleeping Warrior 2 (31,04 km)
Pühapäev
7.05 SS14 Oserian 1 (17,93 km)
8.08 SS15 Narasha 1 (13,30 km)
9.08 SS16 Hell’s Gate 1 (10,53 km)
11.29 SS17 Oserian 2 (17,93 km)
12.32 SS18 Narasha 2 (13,30 km)
14.18 SS19 Hell’s Gate 2 (10,53 km) (punktikatse)
Eelmisel aastal Keenias kolmanda koha saavutanud Tänaku jaoks on tegu väga erilise võistlusega. Mis teadmised ja tarkused võtab mees kaasa aga tänavuseks ralliks? «Safari ei ole enam selline seiklus, nagu ta oli 20 aastat tagasi, aga on kiiruskatseid, kus tuleb auto eest hoolt kanda. Samas on enamik katseid ikkagi piisavalt heas seisus, et sõita kannatab maksimumi lähedal ja peale eelmist aastat on ettekujutus oludest kindlasti parem,» ütles ta Betsafe'i portaalile.
Ralliässa jaoks erineb Safari ralli teistest eelkõige seetõttu, et katsed on enamasti põldudel liivastel radadel ja mitte niiväga teedel, nagu tavaliselt Euroopas. «On väga tehnilisi lõike põõsaste-puude vahel ja tihti sõidetakse üldse karjamaal muru peal. Silm tahab ikka alguses harjumist, et ära ei eksiks.»
Tänaku sõnul on Safari ralli autodele pigem ekstreemne ja tahab päris kõrge autoga sõitmist, mistõttu ei saa liialt üle kanda Sardiinias auto jaoks tehtud kohandusi ja muudatusi.
«Samas on see ka ralli, kus ei võeta maksimumi kurvidest, vaid pigem liivaaukudest ja kivihunnikutest, ehk kes rohkem riskib ja kes lõpuks väiksemate kadudega läbi tuleb, sellel on ka ajaliselt edumaa suurem. Järgmised rallid Eestis ja Soomes on juba täiesti omaette maailm ning hakkab pigem uus kruusahooaeg jällegi,» lausus mees.
Safari rallil on stardis ka Sébastien Loeb ja Sébastien Ogier, mis muudab Tänaku arvates õhkkonda rallil. «Mõlemad on jätkuvalt väga tugevad sõitjad ja kiiretes autodes ehk kaks tugevat konkurenti on juures ja kindlasti see muudab üldist võistluse pilti.»
Viie etapi järel on Kalle Rovanperä edu MM-sarjas Tänaku ees 58 punkti, aga eestlane usub, et tiitel veel käest libisenud ei ole. «Niikaua on kõik võimalik, kui matemaatiliselt on šansid olemas. Aga selleks peaksime oma taset kindlasti tõstma ja stabiilsemaks muutuma, kui tahame Rovanperä ja Toyotaga konkureerida,» ütles ta.