Saada vihje

BLOGI JA RAADIO Rovanperä triumfeeris Keenias, Tänak katkestas (2)

Copy
Kalle Rovanperä tunamullusel Keenia MM-rallil.
Kalle Rovanperä tunamullusel Keenia MM-rallil. Foto: Toyota GAZOO Racing

Keenia MM-ralli võitis Kalle Rovanperä (Toyota). Ott Tänak (Hyundai) langes kõrgest mängust kümnendal katsel ning katkestas uuesti 17. katsel roolivõimuprobleemi tõttu.

  • Keenia on Tänaku kaardilugeja Martin Järveoja jaoks märgiline ralli, sest ta startis oma 100. MM-etapil.
  • MM-sarja üldliider Kalle Rovanperä (Toyota) oli ralli esimeses kurvis raskustes ning palju ei puudunud, et soomlane oleks auto katusele keeranud. Nii ei läinud, küll aga purunes suure ehmatuse üle elanud Rovanperäl rehv. 
  • Teisel kiiruskatsel oli Tänakul probleeme käigukangiga, mis lendas ühel hetkel lihtsalt minema. Ta kaotas kiirematele üle poole minuti.
  • Neljas katse segas kaarte. Paljud jäid katse keskel iseenda tolmu küüsi ning katse lõpus olev väga liivane lõik muutus iga mööduva autoga üha hullemaks. Paljudel, nagu näiteks Thierry Neuville'il (Hyundai), Oliver Solbergil (Hyundail) ja Sebastien Ogier'l (Toyota) polnud mootoris pärast liivalõiku täisjõudu.
  • Pärast neljandat katset ei saanud Sébastien Loeb (M-Sport) oma mootorit uuesti käima. Ta sõitis elektrimootori toel 10 km, kuid teenindusalani jõudmiseks tuli veel sõita 5 km. Et auto edasi ei liikunud, pidi prantslane reede katkestama. Prantslane oli viies, kaotades liider Elfyn Evansile (Toyota) 15,9 sekundit.
  • Viienda katse järel katkestas Adrien Fourmaux (M-Sport). Ta jõudis küll katse lõppu, aga kaotas minuteid ja pidi mehaanilise probleemi tõttu reede pooleli jätma.
  • Seitsmendal katsel sõitis Craig Breen (M-Sport) suurel kiirusel purunenud roolisüsteemi tõttu vastu kive ja katkestas päeva.
  • Samal katsel pudenes liidrikohalt Ogier, kel läks rehv katki ja prantslane kaotas rattavahetuse tõttu veidi üle kahe minuti.
  • Kaheksandal katsel keeras Gus Greensmith (M-Sport) auto ühes aeglases paremkurvis üle katuse ja külje peale. Teele naastes lõpetas ta kaheksanda ja üheksanda katse, aga katkestas pärast seda laupäeva.
  • Kümnendal katsel lõppes Tänaku suur mäng. Praegu pole täpselt teada, miks eestlane teepervele tõmbas, aga autost oli kuulda, et «kardan või midagi on katki». Eestlane selgitas hiljem, et probleem oli seotud kardaaniga.
  • Kolmandat kohta hoidnud Neuville sõitis 13. katsel vastu puud ja katkestas päeva.
  • 14. katse tühistati pärast seda, kui Solberg jäi paksus liivas seisma ning pidi õhufiltrit vahetama.
  • Mitu sõitjat on sõitnud tõbisena: kindlasti on end ralli jooksul halvasti tundnud Rovanperä, Greensmith ja Rally2-autoga sõitev Sean Johnston (Citroën).
  • Tänak katkestas ka pühapäeval. Pärast 17. katset pandi rallile punkt roolivõimuprobleemi tõttu.

Ajakava

Kolmapäev

10.01 Testikatse Loldia (5,40 km)

Neljapäev

14.08 SS1 SSS Kasarani (4,84 km)

Reede

8.00 SS2 Loldia 1 (19,17 km)

9.18 SS3 Geothermal 1 (11,68 km)

10.11 SS4 Kedong 1 (31,25 km)

13.09 SS5 Loldia 2 (19,17 km)

14.27 SS6 Geothermal 2 (11,68 km)

15.20 SS7 Kedong 2 (31,25 km)

Laupäev

8.06 SS8 Soysambu 1 (29,32 km)

9.08 SS9 Elmenteita 1 (15,08 km)

10.01 SS10 Sleeping Warrior 1 (31,04 km)

14.07 SS11 Soysambu 2 (29,32 km)

15.08 SS12 Elmenteita 2 (15,08 km)

16.01 SS13 Sleeping Warrior 2 (31,04 km)

Pühapäev

7.05 SS14 Oserian 1 (17,93 km)

8.08 SS15 Narasha 1 (13,30 km)

9.08 SS16 Hell’s Gate 1 (10,53 km)

11.29 SS17 Oserian 2 (17,93 km)

12.32 SS18 Narasha 2 (13,30 km)

14.18 SS19 Hell’s Gate 2 (10,53 km) (punktikatse)

Enne võistlust:

Eelmisel aastal Keenias kolmanda koha saavutanud Tänaku jaoks on tegu väga erilise võistlusega. Mis teadmised ja tarkused võtab mees kaasa aga tänavuseks ralliks? «Safari ei ole enam selline seiklus, nagu ta oli 20 aastat tagasi, aga on kiiruskatseid, kus tuleb auto eest hoolt kanda. Samas on enamik katseid ikkagi piisavalt heas seisus, et sõita kannatab maksimumi lähedal ja peale eelmist aastat on ettekujutus oludest kindlasti parem,» ütles ta Betsafe'i portaalile.

Ralliässa jaoks erineb Safari ralli teistest eelkõige seetõttu, et katsed on enamasti põldudel liivastel radadel ja mitte niiväga teedel, nagu tavaliselt Euroopas. «On väga tehnilisi lõike põõsaste-puude vahel ja tihti sõidetakse üldse karjamaal muru peal. Silm tahab ikka alguses harjumist, et ära ei eksiks.»

Tänaku sõnul on Safari ralli autodele pigem ekstreemne ja tahab päris kõrge autoga sõitmist, mistõttu ei saa liialt üle kanda Sardiinias auto jaoks tehtud kohandusi ja muudatusi.

«Samas on see ka ralli, kus ei võeta maksimumi kurvidest, vaid pigem liivaaukudest ja kivihunnikutest, ehk kes rohkem riskib ja kes lõpuks väiksemate kadudega läbi tuleb, sellel on ka ajaliselt edumaa suurem. Järgmised rallid Eestis ja Soomes on juba täiesti omaette maailm ning hakkab pigem uus kruusahooaeg jällegi,» lausus mees.

Safari rallil on stardis ka Sébastien Loeb ja Sébastien Ogier, mis muudab Tänaku arvates õhkkonda rallil. «Mõlemad on jätkuvalt väga tugevad sõitjad ja kiiretes autodes ehk kaks tugevat konkurenti on juures ja kindlasti see muudab üldist võistluse pilti.»

Viie etapi järel on Kalle Rovanperä edu MM-sarjas Tänaku ees 58 punkti, aga eestlane usub, et tiitel veel käest libisenud ei ole. «Niikaua on kõik võimalik, kui matemaatiliselt on šansid olemas. Aga selleks peaksime oma taset kindlasti tõstma ja stabiilsemaks muutuma, kui tahame Rovanperä ja Toyotaga konkureerida,» ütles ta.

Tagasi üles