Tänaku tee viis tipust kiirelt kraavipõhja

Kristjan Jaak Kangur
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ott Tänak alustas Portugali rallit väga lennukalt, kuid lõpp kiskus kiiva.
Ott Tänak alustas Portugali rallit väga lennukalt, kuid lõpp kiskus kiiva. Foto: M-Sport

Portugalis sõidetava MM-ralli avapäeva lõpus võis Ott Tänak endaga igati rahul olla. Viimasel kiiruskatsel tulnud katsevõit kergitas eestlase päeva lõpuks neljandale kohale.


Reedene esimene katse tõi aga eestlase pea kohale sama sünged pilved kui need, mis olid Algarve ümbruse ralliteed öö jooksul läbimärjaks kastnud. Mudast 25-kilomeetrist Tavira katset oli Tänak saanud sõita vaid kolme kilomeetri jagu, kui Ford paremkurvis teekallakust alla libises ja kraavi jäigi. Katsed autot teele tagasi saada tulemust ei andnud ning reedene sõit oli Tänaku jaoks sellega sõidetud.

Ometi oli kõik neljapäeval alanud hästi – nelja esikuuiku kohta kroonis katsevõit päeva viimasel katsel ja üldarvestuses neljandaks, liidrist Jari-Matti Latvalast vaid 15,7 sekundi kaugusele tõusmine, mida ei vääranud isegi väike viperus. «Tegime kolmandal katsel rumala vea – unustasime tuled sisse lülitada. Stardis oli veel päris valge, kuid seejärel läks pimedamaks ning siis mõistsin, et midagi on puudu,» sõnas Tänak M-Spordi pressiteate vahendusel.

Sama kolmanda katse ööpimeduses vääratas ootamatult tiitlikaitsja Sebastien Loeb, keerates kurvis vastupidiselt kaardilugeja juhistele vasakule, mitte paremale. Tagajärjeks oli mõistagi teelt väljasõit ja et mitu korda üle katuse käinud Citroënil sai viga ka turvapuur, oli ralli sellega Loebi jaoks läbi.

Peakonkurendi ebaõnnest tulu lõigata lootnud Fordi meeskonna jaoks osutus aga kogu reedene päev õudusunenäoks. Tänakuga samal katsel parkis oma auto kraavi ka teel olnud kivile otsa sõitnud Jari-Matti Latvala, kes hoidis sel hetkel liidrikohta. «Nähtavus oli kehv ja kivi täpselt sõidujoonel,» sõnas Latvala. «Tabasin seda ja kokkupõrge lõhkus õõtshoova ning auto libises tagurpidi teelt välja kraavi. Autol polnud rohkem mitte midagi viga, kuid politsei ei lubanud inimestel tulla meid välja lükkama.»

Ilmaolusid kirjeldades Latvala värve kokku ei hoidnud. «Libedus oli meeletu ja nähtavus halb. Pealegi olid kõik meie külgaknad udused. Ma ei ole vist nii keerulistes oludes varem mitte kunagi sõitnud.»

Soomlase asemel tõusis liidriks Petter Solberg, kuid järgmisel katsel leidis temagi end kraavist. Fordi meeskonna tehnikadirektor Christian Loriaux oli oma pilootide peale maruvihane. «Lasime üldarvestust silmas pidades käest suurepärase võimaluse. Meile toodi see võistlus hõbekandikul kätte, aga meie viskasime kandiku prügikasti ja matsime tagatipuks kasti veel ka maha,» kurjustas ta.

Kõik toimunu mängis trumbid kätte Dani Sordole, kelle avapäev oli täielikult aia taha läinud. Mini piloodil jäi elektriprobleemide tõttu ralli kolmas katse sõitmata ja ta lõpetas päeva 37. kohal, liidrist enam kui 12 minuti kaugusel. See tähendas aga reedeks esimest stardikohta ning hispaanlane noppis kõigilt kolmelt sõidetud katselt ülivõimsa esikoha, edestades järgmisi mehi ralli mõistes kalendriga. Päeva lõpuks oli Sordo tõusnud juba 13. kohale, viimasest punktikohast vähem kui kolme minuti kaugusele.

Samad kolm kiiruskatset oleks tulnud õhtu poole läbida ka teist korda, kuid jätkuvas vihmasajus meenutasid teid ületavad mägiojad kohati pigem kärestikulisi jõgesid. Ühes sellises jäi ülesõidul 7. katsele toppama Craig Breeni Ford Fiesta ning et ükski teine auto temast tükk aega mööda ei pääsenud, olid korraldajad sunnitud võistluspäeva enneaegu lõppenuks kuulutama.

Tänakule osutus see kasulikuks, kuna trahviminuteid kogunes seega kardetust vähem ja laupäeva alustab eestlane 15. kohalt, liidrist 11.40,3 kaugusel. Kui ilmataat rallimeestele taas vingerpussi ei mängi, on plaanis kihutada kuus kiiruskatset kogupikkusega 148,16 km.

TABLOO

PORTUGALI RALLI

1. Mikko Hirvonen (Citroën) 1:20.01,7

2. Jevgeni Novikov (Ford) +36,3

3. Mads Østberg (Ford) +41,8

4. Patrik Sandell (Mini) +3.07,2

5. Martin Prokop (Ford) +3.25,8

6. Nassir Al Attiyah (Citroën) +3.46,9



15. Ott Tänak (Ford) +11.40,3

18. Sander Pärn (Subaru) +26.55,7

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles