Mercedese tiimijuht Ross Brawn: jutt kallitest ümberehitustest on täielik jama

Kristjan Jaak Kangur
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mercedese konkurentide hädakisa jätab tiimijuhi Ross Brawni külmaks.
Mercedese konkurentide hädakisa jätab tiimijuhi Ross Brawni külmaks. Foto: SCANPIX

Mercedese vormel-1 meeskonna juht Ross Brawn lükkab kategooriliselt ümber väited, et kui Mercedese DRS-süsteem jätkuvalt reeglitepäraseks tunnistatakse ja teised meeskonnad seda jäljendama peavad, toob see kaasa kulude hüppelise tõusu.

Mitu Mercedese meeskonna konkurenti on öelnud, et DRSi kaudu aktiveeritava F-kanali süsteemi väljatöötamine läheks neile maksma terve varanduse. Brawn kinnitab aga, et lahendus pole sugugi kallis.

«Süsteem ise on tegelikult äärmiselt odav,» selgitas Brawn Eurospordile. «See on väga lihtne ja ei maksa midagi, aga kui seda pole algusest peale autosse sisse ehitatud, on teda raske lisada. Ilmselt seetõttu mõned meie konkurendid nii pahased ongi. Kõik teavad, et kogu see süsteem koosneb tegelikult paarist auto põhja all jooksvast süsinikkiust tehtud torust. Ja igaüks teab, et need maksavad mõni tuhat naela, mitte aga mitu miljonit.»

Brawn leiab, et pole Mercedese süü, kui konkurendid ei taibanud sama nutikale lahendusele tulla. «Meie ehitasime oma auto algusest peale seda silmas pidades, aga küllap teisi ajab närvi mõistmine, et nad ei saa seda kergelt oma vormelitele lisada. Mis teha, selline ongi F1.»

Lisaks tõi Brawn välja veel ühe aspekti. «Kui kõik räägivad, et nad peavad nüüd miljoneid kulutama, siis mina küsiksin hoopis, kuidas see võimalik on, sest minu teada tegutsevad kõik tipptiimid vastavalt kulude piiramise kokkuleppele niigi eelarve piiri peal. Kust see lisaraha siis järsku tekib?

Nad peavad lihtsalt kaaluma, kas pühenduvad F-kanali süsteemile ja jätavad muud planeeritud uuendused tegemata või siis kulutavad sama raha pigem ikkagi seni kavas olnud täiendustele. Süsteemi tagantjärgi autosse ehitamine ei pruugi anda neile loodetud tulu, sest see töötab vaid neil nappidel hetkedel, kui DRS toimib. Sama raha eest saaksid nad midagi tõhusamat teha.»

Ehkki rivaalid plaanivad enne Hiina GP-d Rahvusvahelisele Autoliidule FIA süsteemi reeglitelevastavuse kohta uue järelepärimise esitada, on Brawn veendunud, et FIA ei muuda oma otsust.

«Oleme kindlad, et see süsteem vastab reeglitele. Muide, selle kohta esitati FIA-le juba 2010. aastal ühistel koosolekutel järelepärimine ja FIA ütles, et loeb seda reeglitepäraseks,» sõnas ta. «Oleksime äärmiselt pettunud, kui keegi nüüd ümber mõtleks. Aga FIA on olnud oma otsustes järjekindel ja me usume, et nad hoiavad jätkuvalt seda joont.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles