Kui Esapekka Lappi veebruaris Rootsi rallil triumfeeris, näis tema tulevik MM-sarjas kindel. Pool aastat hiljem on Hyundais osakoormusega kihutava soomlase saatus aga lahtisest lahtisem.
Mõttekoht Fourmaux'le: kas Hyundai uppuvale laevale on ikka mõtet hüpata?
«Mul pole aimugi, mis saab,» vastas Lappi, kui Soome rahvusringhääling temalt tuleviku kohta küsis. «Üks on kindel: täishooaega ma ei saa, kuid praegusel hetkel tundub, et ka pooliku hooaja otsus pole enam minu kätes.»
Nimelt vaagitakse Hyundai meeskonnas tõsimeeli, kas neil tuleks viimastel aastatel kasutusel olnud sõitjate roteerimise plaanist loobuda ja minna traditsioonilisema, kolme põhisõitja lähenemise teed.
Tiimipealik Cyril Abiteboul on teemat kommenteerides olnud siiani kidakeelne, lausudes vaid, et nad jälgivad sõitjate valikut langetades pingsalt seda, mida teeb Toyota.
Praeguseks on kindel see, et tiimi tänavused põhisõitjad Thierry Neuville ja Ott Tänak kihutavad täiskohaga ka järgmisel aastal. Belglane sõlmis Hyundaiga äsja ka uue lepingu, kuid ebaselge tuleviku tõttu – käivad sahinad, et Lõuna-Korea autotootja võib 2026. aastast autoralli MM-sarjast lahkuda – löödi käed kõigest üheks aastaks.
Teise kuluaarides käiva kuulujutu põhjal kompab Hyundai maad Adrien Fourmaux kohta, keda loodetakse M-Spordist üle meelitada. Kuigi eratiimist tehasetiimi hüppamine näib pealtnäha loogilise sammuna, tasub Lappi sõnul siingi näha korraks suuremat pilti: mis saab siis, kui Hyundai muutub 2026. aastast samamoodi eratiimiks?
«Kas sellisel juhul oleks see [Hyundaisse siirdumine] ikkagi atraktiivne? Kui mina oleksin tõusev täht, siis mõtleksin kaks korda selle peale, kas aastaks kusagile hüppamine oleks seda väärt,» mõtiskles Lappi.
Endast rääkides on soomlane aga rahul, et tänavu just osa-, mitte täiskoormusega kihutab. «See on imeline. Mul on nende pauside ajal olnud nii palju aega kõike muud teha. See oli kahtlemata õige otsus. Mina seda ei kahetse,» sõnas Lappi, kes istub järgmisena Hyundai rooli Tšiilis.