Lõpuni välja põnevust pakkunud hooaja eelviimase, Kesk-Euroopa MM-ralli võitis Ott Tänak, täites ühe peamistest eesmärkidest: Theirry Neuville veel tiilti ei kindlustanud. Dramaatilise võistluse ülevaate leiab allolevast blogist.
BLOGI ⟩ Kesk-Euroopa ralli: Tänak kihutas võiduka lõpuni ning säilitas MM-tiitli unistuse
Võtmesündmused:
- Esimesel katsel sõitis Thierry Neuville otsa heinapallile, kaotades olulise aerodümaamilise osa. Kui tavaliselt saab seda kerge vaevaga parandada, siis Tšehhis on esimene tõsine hoolduspaus kavas alles reede õhtul.
- Esikümne keskel võidelnud Andreas Mikkelsen tegi viiendal katsel avarii ning katkestas.
- Üheksandal katsel käisid libedate olude tõttu teelt väljas nii superrally-süsteemis rajale naasnud Mikkelsen kui ka Adrien Fourmaux. Takamoto Katsutale määrati virtuaalses šikaanis kiiruse ületamise eest 16-sekundiline ajatrahv.
- Fourmaux' jaoks läksid kümnendal katsel asjad veelgi hullemaks. Ta käis kaks korda rajalt väljas, teisel puhul ka vastu kiviaeda, kahjustades autot nõnda tõsiselt, et oli sunnitud katkestama.
- Libedal 11. katsel käisid rajalt väljas Gregoire Munster, Katsuta ja Neuville. Kui esimesed kaks pääsesid lihtsalt, siis Neuville jäi enam kui 20 sekundiks ka kraavi kinni.
- Esmakordselt Rally1 autoga asfaldil kihutanud Sami Pajari keeras 15. katsel Toyota üle katuse ja katkestas.
- Pühapäeva sõiduvea ja väikese ajakaotusega alustanud Ogier kihutas 17. kiiruskatsel Tänakuga üldvõidu eest võideldes teelt välja ja katkestas. Nii tõusis meie mees laupäevase punktitabeli tippu.
Enne võistlust
Kesk-Euroopa rallil on stardis kümme Rally1-masinat. Hyundai masinaid ohjavad Ott Tänak, Thierry Neuville ja Andreas Mikkelsen. Toyotasid omakorda Sébastien Ogier, Elfyn Evans, Takamoto Katsuta ja Sami Pajari ning M-Spordi Forde jällegi Adrien Fourmaux, Grégoire Munster ja Jourdan Serderidis.
Ennekõike tasub pilku peal hoida aga Neuville'il, Tänakul ja Ogier'l, kes on MM-sarja kolm esimest meest. Belglasel on nimelt koos 207 punkti, meie mees kaotab talle 29 ja kaheksakordne ilmatšempion 41 silmaga.
Kesk-Euroopa rallil on saadaval maksimaalselt 30 silma, mis on ka teisipäeval 37-aastaseks saanud Tänaku selge eesmärk.
«Mina naudin Kesk-Euroopa ralli olemust kõigist asfaldirallidest kõige rohkem. Paljud teelõigud on tänavu taas uued, mis peaks asja huvitavaks tegema. Eelmisel aastal oli stardikoht esimesel päeval väga oluline. Märja ilma tõttu määrdus tee kiiresti iga läbisõitva autoga.
Kindlasti mängib ka sel aastal kriitilist rolli ilm. Austria ja Saksamaa on üksteisele väga sarnased põldudevaheliste teede ja paljude ristmike poolest, kuid Tšehhi teed on tavaliselt metsa sees, katkisema asfaltkatte ja paljude n-ö lõhedega.
Kuidas teed sel aastal välja näevad, saame teada alles rajaluure käigus. Meeskondlik punktitabel on hetkel huvitav ja me läheme sinna eesmärgiga koguda maksimumpunktid ja panna konkurente surve alla,» sõnas ta rallieelses pressiteates.
Ajakava
Neljapäev
10.31 Testikatse (2,11 km)
16.05 SS1 Velká Chuchle (2,55 km)
19.26 SS2 Klatovy 1 (11,78 km)
Reede
09.02 SS3 Klatovy 2 (11,78 km)
10.32 SS4 Strašín 1 (26,69 km)
11.42 SS5 Šumavské Hoštice 1 (16,85 km)
14.11 SS6 Klatovy 3 (11,78 km)
17.14 SS7 Strašín 2 (26,69 km)
18.24 SS8 Šumavské Hoštice 2 (16,85 km)
Laupäev
08.58 SS9 Granit und Wald 1 (20,05 km)
10.05 SS10 Beyond Borders 1 (24,33 km)
11.34 SS11 Schärdinger Innvertiel 1 (17,35 km)
15.28 SS12 Granit und Wald 2 (20,05 km
16.35 SS13 Beyond Borders 2 (24,33 km)
18.04 SS14 Schärdinger Innvertiel 2 (17,35 km)
Pühapäev
10.11 SS15 Am Hochwald 1 (12,17 km)
11.35 SS16 Passauer Land 1 (14,87 km)
12.33 SS17 Am Hochwald 2 (12,17 km)
14.15 SS18 Passauer Land 2 (14,87 km, punktikatse)