Mis on juhtunud Sebastien Ogier' vankumatu kindlusega?

Copy
Sebastien Ogier Kesk-Euroopa rallil.
Sebastien Ogier Kesk-Euroopa rallil. Foto: /IPA/SIPA/Scanpix

Kui Sebastien Ogier augusti keskel teatas, et ta osaleb kõigil ülejäänud rallidel, uskusid paljud, et prantslane võidab üheksanda MM-tiitli. Tegelikult läksid asjad hoopis vastupidi.

Juba ammu oli teada, et Ogier ei osale ka tänavu kõigil mõõduvõttudel. Aga pärast augusti alguse Soome ralli triumfi leidis ta end olukorrast, kus sarja üldliider Thierry Neuville oli vaid 27 punkti kaugusel. Nõnda otsustas kaheksakordne tšempion, et ei jäta enam ühtegi võistlust vahele. Tol hetkel jäi pidada neli etappi.

Ogier'd teatakse kui väga kindlat ja stabiilset tegijat. Hooaja jooksul satub ehk halvimal juhul sisse üks-kaks apsu, kuid pigem võib hea tulemuse rikkuda mõni tehniline mure.

Tänavu aga muster muutus. Pärast Soomet pole Ogier kolmel korral järjest korralikult lõpunigi jõudnud. Kreekas tegi ta sõiduvea viimasel kiiruskatsel, Tšiilis laupäeval ning nüüd Kesk-Euroopas eelviimasel katsel. Kui kahel esimesel puhul õnnestus tänu uuele süsteemile punkte päästa, siis Saksamaal ei jäänud näppude vahele midagi.

«Olen enda ja juhtunu peale väga pahane. Tiimist on kahju, andsin endast tõesti parima. Olen juba pikalt rääkinud, et mu peamine eesmärk on tiim MM-tiitlile aidata. Meil läks tegelikult seni hästi,» selgitas Ogier viimast intsidenti kohe pärast juhtunut.

Mõned tunnid hiljem lisas ta Autosportile: «Vajan kindlasti reset'i. Olen praegu tiimi pärast väga pettunud. Me võinuks taas lõpetada väga tugeva tulemusega.»

Kuigi Ogier loovutas pühapäeva hommiku väikese sõiduvea tõttu üldarvestuse liidrikoha Ott Tänakule, olid tal all laupäeva maksimaalsed 18 punkti. Kui esimesest apsust pääses kogenud ralliäss ehmatusega, siis teine, elektripostis möödunud mats sai saatuslikuks.

«Prantsusmaal on meil ütlus: «Teine ei jää kunagi kolmandata.» Nüüd on meid kolmel rallil järjest tabanud tõsine ebaõnn. Olen üldiselt kiirusega väga rahul, aga lõpp oli veel hullem, sest sel korral ei saanud me ainsatki punkti.»

Üllatunud on ka Toyota tiimipealik Jari-Matti Latvala. «Kummaline on Ogier'd nii eksimas näha,» tõdes ta.

Kunagi Ogier'ga rajal maid jaganud Latvalal on üsna mõistlik teooria. Kuna Ogier ei tee kaasa täishooaega, annab see alateadlikult rohkem indu riskida. Samas pole prantslane selles rollis esimest korda ja enda sõnutsi mõtles ta kogu aeg rohkem tiimile kui endale. 

«Ogier on ilmselt hooaja lõpufaasis üle pingutanud,» nentis Latvala.

Igal juhul tuleb Ogier'l end korra veel kokku võtta, sest Toyota kaotab tiimide arvestuses Hyundaile vaid 15 punktiga. Asjad pannakse paika 21.–24. novembrini Jaapanis.

Tagasi üles