Autoralli MM-sarja liider Thierry Neuville (Hyundai) ei taha, et uuel hooajal sõidaksid WRCs ainult hübriidita autod.
Neuville ja Ogier seisavad WRC revolutsioonile vastu
Mainekas uudistekanal Autosport raporteeris teisipäeval, et juba järgmisel WRC-sarja hooajal loobutakse hübriidtehnoloogiast. Teemat arutati varemgi, aga hiljuti korraldas rahvusvaheline autoliit FIA e-hääletuse, kus anti sõna tiimidele.
Kuuldavasti arutati tulemusi eilsel WRC komisjoni koosolekul. Väidetavalt langes valik elektriajamitest loobumisele. Tõenäoliselt tuleb ametlik kinnitus detsembris FIA mootorispordinõukogu istungil.
MM-sarja hübriidajastu algas 2022. aastal, kui umbes sada kilogrammi kaaluv agregaat asetati kõrgeima klassi ehk Rally1-autode kapoti alla. Eesmärk oli liikuda rohelisema tuleviku poole, ent paistab, et uuendus pole eesmärki täitnud, sest elektrijõudu kasutatakse üsna vähe ning seadeldise remondikulud on suured. Kui hübriid kaotatakse, asendatakse see lihtsalt sama palju kaaluva kastiga, et masinate tasakaal säiliks.
Viimase etapi eel Ott Tänakut 25 punktiga edestav Neuville tahab, et hübriid jääks, sest muidu oleksid autod liiga lihtsakoelised ja aeglased. «Mulle meeldib hübriidiga sõita, sest võimsama autoga on lõbusam. Saan aru, et meeskondadel on sellega probleeme, aga ma ei tea, kas nende kaotamine on mõistlik,» rääkis Neuville DirtFishile.
Ta jätkas: «Tahaksin hübriidiga jätkata, sest mulle meeldib see tehnoloogiline lisafaktor. Autod on nii väga algelised ja kui eemaldame hübriidi, siis nad on veel lihtsamad.»
Neuville'iga on sama meelt kaheksakordne maailmameister Sebastien Ogier. Ta ei mõista, miks nii pikalt etteplaneeritud muudatus heidetakse ühtäkki minema.
Kahe eelnevaga jagab paati ka M-Sport Fordi esisõitja Adrien Fourmaux. «Minu arvates peab hübriid jääma. Kõik on selle nimel kaua võidelnud, seega praegu pole aeg teha samm tagasi,» sõnas prantslane.
Kesk-Euroopa ralli tekitas küsimusi
Kesk-Euroopa ralli oli üle pika aja esimene, kui hübriid valmistas paljudele peavalu. Nimelt lakkas see mitmes autos pärast hüpet töötamast. Toyota sõitja Elfyn Evans ütles, et tal pole suurt vahet, kas tulevik on hübriidiga või ilma, kuid Kesk-Euroopas juhtunu ei tohi korduda. «Tead, sõitja vaatenurgast on lihtne – istume autosse ja sõidame. Aga kui juhtub nagu Kesk-Euroopa rallil, kus väike põrutus lööb süsteemi rikki, siis see pole aus. Kui hübriid jääb, tuleb see muuta töökindlamaks,» sõnas ta.
Takamoto Katsuta oli meeskonnakaaslasega ühel meelel. «Mul polnud pikalt hübriidi vastu midagi. Aga Kesk-Euroopas toimunu pole normaalne. Nad peavad välja selgitama, mis juhtus,» lausus Jaapani ralliäss.
MM-sarja teine mees Ott Tänak vastas DirtFishi küsimustele endale omaselt lühikeselt. «Ausalt öeldes on hübriidi kaotamisest räägitud juba ammu. Hübriid on töötanud ebastabiilselt. Aga vaatame, mida lõpuks otsustatakse. Eks kõik sõltub tingimustest,» sõnas ta.
Autoralli MM-sarja viimane etapp toimub 21.–24. novembrini.