Lotus painutab reegleid, Mercedes vahetab tippjuhti

Kristjan Jaak Kangur
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mercedese autot esitlesid Kevin Magnussen (vasakul), Jenson Button ja Stoffel Vandoorne.
Mercedese autot esitlesid Kevin Magnussen (vasakul), Jenson Button ja Stoffel Vandoorne. Foto: AP/Scanpix

McLareni vormel-1 võistkond oli tänavu esimene, kes näitas huvilistele käegakatsutavat uut autot. Mudel MP4-29 peaks meeskonna välja aitama august, kuhu eelmisel hooajal langeti – hooaeg lõpetati meeskondlikus arvestuses alles viiendana ning Jenson Button ja Sergio Perez ei jõudnud kordagi poodiumile.

Palju arutatud küsimus, millised näevad uute reeglite valguses välja auto ninaosad, näis saavat ühese vastuse: samamoodi kui Williamsi ja Force India mõni päev tagasi näidatud arvutisimulatsioonidel on ka Mercedese esiosa ümara sõrme meenutava tipu ning seda kahelt poolt toetavate kanduritega. Selle oletuse lükkas aga vaid mõni minut hiljem ümber Lotus, kes tõi Twitteri vahendusel avalikkuse ette kaks esimest fotot oma uuest mudelist E22. Need näitavad ilmekalt, et uutele reeglitele võib läheneda mitut moodi, sest Lotuse kahvlikujuline lahendus on hoopis teistsuguse joonega.

Autospordi eksperdi Craig Scarborough’ väitel näib Lotus olevat leidnud reeglites augu – nimelt on kaheharulise ninaosa üks haru teisest pisut lühem. Seega vastab pikem ninaosa reeglile, mis nõuab auto ninasse ühetipulist voolundit, samuti esitiiva kandurina toimiv teine haru on aga täpselt niisugustes mõõtudes, et seda ei ole enam võimalik ninaosaks lugeda. Kõik see lubab auto põhja alla pääseda laiematel õhuvooludel, mis suurendab survejõudu. Omapärane lahendus on seejuures üks põhjusi, miks Lotusel uue auto rajale toomine venib – just kaheharulise nina tõttu ei läbinud E22 esimesi kokkupõrketeste, põhjustades sellega kogu auto arendamises teatava viivituse.

Fotode avaldamises täpselt samal ajal konkurendi kauareklaamitud esitlusega võib aga näha Lotuse omamoodi kättemaksu McLarenile, sest eile teatati, et Lotusest lahkub seal alates 2009. aastast tiimipealiku ametit pidanud Eric Boullier. Ehkki osalised hoidusid ametlikest avaldustest, ollakse vormel-1 maailmas üsnagi veendunud, et hiljemalt nädala jooksul kinnitatakse prantslane samasse ametisse just McLarenis.

Kuigi McLaren pole sõnagagi praeguse tiimijuhi Martin Whitmarshi vallandamisele vihjanud, sai tema saatus sisuliselt selgeks juba kümmekond päeva tagasi, kui McLareni tegevjuhi rolli võttis taas üle legendaarne Ron Dennis. Nimelt on seni tervet McLareni kontserni juhtinud Dennis üritanud juba viimased kaks aastat varjatult Whimarshi ametist kangutada ning läinud hooaja kehvade tulemuste taustal on see lihtsam kui kunagi varem.

Igatahes ei viibinud Whitmarsh 25 aasta jooksul esimest korda uue auto esitlusel ega ka värskelt testisõitjaks valitud 21-aastase belglase Stoffel Vandoorne’i tutvustamisel, samuti pole tema nime kordagi mainitud McLareni viimastes pressiteadetes. Kui Boullier’ ülemeelitamine tõeks saab, pole see üllatav, sest läinud hooajal lõpetas Lotus vaatamata pidevatele rahamuredele tiimide arvestuses kõrgel neljandal kohal. Ühtlasi oldi sisuliselt piiramatute eelarvetega Red Bulli, Mercedese ja Ferrari kõrval üks neljast meeskonnast, kelle sõitja poodiumi kõrgeimale astmele tõusis, kui hooaja avaetapil Austraalias võidutses Kimi Räikkönen.

Ainsa teise tõsiseltvõetava kandidaadina võib McLareni juhi kohale pretendeerida kogenud Ross Brawn, kes on varem edukalt tegutsenud nii Benettoni, Ferrari, Honda, Mercedese kui ka omanimelise Brawni võistkonna eesotsas. Brawn loobus Mercedese tiimijuhi kohast mullu sügisel, andes ohjad üle Toto Wolffile ja Paddy Lowele.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles