Soome meistritiitlit jahtiv Koitla: kohalikud on siin ülikiired

Jaan Martinson
, spordiajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kaspar Koitla
Kaspar Koitla Foto: Toomas Huik

Kaspar Koitla (pildil) tegi esimese sammu Soome meistri tiitli suunas, kui võitis SM2-klassis N-rühma Mitsubishiga Arctic Lapland Rally esikoha ja olles kokkuvõttes neljas.

«Löön tänavu kaasa kõigil Soome meistrivõistluste etappidel ning loodan saavutada kokkuvõttes maksimaalse tulemuse,» selgitas Koitla. «Ega see kerge ole, sest teed on siin väga rasked ja kohalikud mehed ülikiired.»

Lapland ralli on paras katsumus: pikad kiiruskatsed – pikim 49 kilomeetrit –, väljas külma kuni 30 kraadi. Esimesel päeval ei saanud Koitla ja kaardilugeja Mait Laidvee rivaalide poolt üles keerutatud lumetolmu tõttu endast maksimumi anda, kuid teisel päeval tehti õige rehvivalik ja oldi hoos. Võideti kaks katset ning kui liider Joni Nikko rehvi lõhkus, kerkiti 3,7 sekundiga klassi võitjaks.

«Väga rahul oleme, viimasel katsel endast maksimumi ei andnud, eesmärk oli raske ralli lõpetada. Klassivõit oli väike üllatus, kuid rallis peab ka õnne olema,» kommenteeris Koitla, kes võistleb põhjanaabrite litsentsiga.

Uued rallid ja huvitavad teed igal võidusõidul on põhjus, miks Koitla tänavu Soomes sõitmise kasuks otsustas. «Sõidaks ju kõikjal, aga eelarve seab teatud piirangu. Praegugi võtan asja etappide kaupa. Kui õnnestub, löön kaasa ka mõnel rallil väljaspool Soomet. Kus, seda pole veel paika pannud.»

SM1 arvestuses, kus on koos nii Super 2000, R4 kui R5 klassi autod, võistelnud Roland Murakas ja Kalle Adler said Lapland rallil oma klassis 5. ja absoluutarvestuses 8. koha. Karl Kruudal õnnestus esimene päev ja ebaõnnestus viimane katse, kus ta rajalt välja sõitis ning pidi 20 minutit autot lumest kaevama. Ralli võitis Janne Tuohino.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles