Soome rallimeistriks tulnud Kruuda: tegime ajalugu!

Mariel Gregor
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Karl Kruuda ja Martin Järveoja.
Karl Kruuda ja Martin Järveoja. Foto: Erakogu

Eesti rallimees Karl Kruuda tuli koos kaardilugeja Martin Järveojaga esimese mitte-soomlasena kõige võimsamate masinate arvestuses Soome autoralli meistriks. SM2 klassis said samaga hakkama Kaspar Koitla ning Mait Laidvee.

«Tegime ajalugu! Mu käed on väga väsinud, sest meil oli probleeme roolivõimuga ja autot oli väga raske teel hoida,» sõnas Kruuda pärast Tamperes peetud sarja viimast etappi, kus ta sai soomlase Ari Vihavaineni järel teise koha, millest sarja üldvõidu kindlustamiseks piisas.

«Mulle meeldivad Tampere kiiruskatsed väga, kuigi hakkama tuleb saada igasugustes tingimustes. Ehk sõidan ka järgmisel aastal siin.»

«Täna oli ralli, kus me jälgisime kogu aeg, mida konkurent teeb. Sellest kohast meile täitsa piisas ja seda kohta ka hoidsime. Tiitel oli meile eemärgiks juba hooaja alguses ja alla selle ei tahtnud siin hooaega lõpetada. Väga rahul oleme selle hooajaga ja nüüd ootab ees Hispaania MM-ralli, kus sõidame WRC 2 arvestuses,» rääkis Kruuda.

SM2 klassis on suurepärase hooaja teinud Kaspar Koitla (kaardilugeja Mait Laidvee), kes samuti viimase etapi eel liidrikohta hoidis ja lõpuks ja tiitli võitis.

Koitlal olid hommikul väikesed probleemid, kuid mitte nii suured, kui tema põhikonkurent Joni Nikkol, kes laupäeva esimesel katsel rehvi lõhkus. See tähendas pea nelja minuti suurust kaotust ja Nikko oli konkurentsist väljas. Koitla ja Laidvee lõpetasid SM2 klassi, mis on Eesti mõistes sisuliselt N4 klass, teisel kohal, etapi võitis Juha Salo. Koitla ja Laidvee aga kindlustasid endale Soome meistritiitli. 

«Hooaja alguses ei julgnud tiitlist mõelda, sest konkurents on Soomes väga tugev ja Soome sõitjad on kodus alati kiired. Kuid hooaja jooksul sai selgeks, et saame neile tugevat vastupanu osutada. Täna hommikul oli meil samas kohas, kus Nikko rehvi lõhkus samuti ohtlik hetk, kuid õnneks pääsesime kergemalt. Sealt edasi oli ka meil rütm kadunud, kuid suutsime hoida seda taktikat, et ei võidelnud enam katsevõitude nimel ja jälgisime Nikko aegu. Selline aeglasem sõit polnud kindlasti lihtne, kuid saime sellega hakkama. Hooaja lõpptulemuse ja tiitliga väga rahul,» rääkis Kaspar Koitla peale Tampere ralli finišit. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles