Red Bulli tiimijuht: vormel-1 sarja peaks vägisi võrdsemaks muutma

Kristjan Jaak Kangur
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Christian Horner.
Christian Horner. Foto: SCANPIX

Red Bulli vormel-1 võistkonna juht Christian Horner avaldas arvamust, et Rahvusvaheline Autoliit (FIA) peaks Mercedeste ülemvõimu kärpimiseks viima sisse tehnilisi muudatusi.

Täna Austraalias peetud hooaja esimesel etapil olid Lewis Hamiltoni ja Nico Rosbergi Mercedesed omaette klassist, kolmanda kohaga lõpetanud Sebastian Vettel Ferraril kaotas poole minutiga. Parim Red Bulli sõitja Daniel Ricciardo, kes suutis mullusel hooajal peale Hamiltoni ja Rosbergi ainsana etappe võita, sai kuuenda kohe, ent kaotas liidrile ringiga.

Horner lausus väljaandele Autosport, et aastatel 2010-13, kui Red Bull MM-sarja valitses, muudeti reegleid pidevalt. Tema arvates võiks Mercedese domineerimise vältimiseks ka nüüd sama teha. 

«Kui meie võitsime – ja me ei võitnud kunagi sellise eduga nagu nemad praegu –, keelati topeltdifuusoreid, muudeti väljalasketorustikku, keelati aktiivne aerodünaamika, samuti muudeti keset hooaega mootorite seadistamise võimalusi,» sõnas Horner. «Tehti kõike, mida vaja, ja see ei puudutanud sugugi ainult Red Bulli. Ükskõik, kas muutused puudutasid Williamsit või McLarenit, minu arvates on selline teguviis mõistlik, et stardirivi koos püsiks.»

Horneri sõnul on FIAl kõik võimalused ebavõrdset olukorda tasakaalustada. «Ärge saage valesti aru, Mercedes on teinud suurepärast tööd ja ma ei taha nende saavutusi pisendada. Neil on hea auto, fantastiline jõuallikas ja kaks väga head sõitjat. Häda on selles, et vahe on läinud nii suureks, et vormel-1 sari on muutunud kolmeklassiliseks võistluseks. Ja see on meie alale halb,» selgitas ta oma seisukohta.

Mercedese tiimiboss Toto Wolff oli Horneri seisukohtade osas mõistagi vastupidisel arvamusel, leides, et Red Bull võiks pigem oma auto arendamisega tegeleda. «Kui tuled vormel-1 sarja ja üritad kõige kõrgemal tasemel kaasa rääkida, aga kohe esimese etapi järel on sul häda, et seis võiks võrdsem olla ja sa tõstad selle üle kisa, siis ma ütleksin, et varem asjad küll nii ei käinud,» teatas Wolff väga otsekoheselt. «Suru parem hambad risti, tee kõvasti tööd ja katsu oma tiim tööle saada. Praegune aeg on alati poliitikahooaeg – nii oli see mullu ja nii on kindlasti ka tänavu,» märkis Wolff.

Horneri arvates võiks FIA võrdsuse loomiseks kasutada jõuallikate kohta saadavaid andmeid, mida nad niikuinii koguvad. «FIA on paigaldanud kõikidele mootoritele pöördemomenti mõõtvad andurid. Nad näevad, kui palju võimsust mingi mootor välja annab, ja neil on täpsed arvud olemas. Neil oleks väga lihtne mingi võrdsust tekitava muudatusega välja tulla,» leidis Horner.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles