Kronoloogia: Hamiltoni ja Rosbergi kokkupõrgete ajalugu ulatub mitme aasta taha

Kristjan Jaak Kangur
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Nico Rosberg ja Lewis Hamilton.
Nico Rosberg ja Lewis Hamilton. Foto: SCANPIX

Eile Austrias peetud vormel-1 sarja üheksas etapp lõppes taas suure skandaaliga, kui Mercedese sõitjad Lewis Hamilton ja Nico Rosberg põrkasid viimasel ringil kokku. Rosberg, kelle auto sai rohkem kannatada, langes seetõttu liidrikohalt neljandaks, Hamilton võttis võidu. Neljandat hooaega järjest samas tiimis võistlevad mehed on varemgi korduvalt kokku põrganud ning Mercedese tiimipealik Toto Wolff teatas avalikult võimalusest, et Mercedes võtab taas kasutusele tiimikäsud.

Alates 2014. aastast on Mercedeste vahel nüüd aset leidnud kolm suuremat ja mitu väiksemat intsidenti ning ehkki tiim kinnitab jätkuvalt, et Rosbergil ja Hamiltonil on teineteisega võitlemiseks vabad käed, kipuvad mehed neile antud usaldust kuritarvitama. «See peab lõppema, me näeme välja nagu kamp idioote,» nähvas Wolff pärast sõitu.

Sel hooajal on Mercedeste vahel sõidu käigus kontakt toimunud neljal korral, kirjutab Autosport. Vaid 2014. aastal Bahreinis suutsid mehed pakkuda puhast võistlust, kuid see on jäänud erandiks. Tolle lahingu võitis Hamilton ja tegi seda korrektsete, kuid üsna jõuliste manöövritega, mis andis talle edasisteks duellideks psühholoogilise eelise.

  • Bahreini GP, 2014. aasta aprill – kogu ülejäänud võistlejaterivilt pikalt eest ära sõitnud Rosberg ja Hamilton pakuvad nauditava duelli. Hamilton surub Rosbergi 4. kurvist väljudes korraks rajalt välja ning kui Rosberg temast pisut hiljem 1. kurvis möödub, lõikab 2. kurvis kohe uuesti sisekurvi, möödub uuesti Rosbergist ja võtab lõpuks võidu.
  • Ungari GP, 2014. aasta juuli – Mercedes annab boksist startinud ja kolmandaks tõusnud Hamiltonile korralduse teise strateegiaga sõitev Rosberg mööda lasta, kuid britt eirab seda. «Mind on palgatud võidu sõitma ja mulle pole küll kordagi öeldud, et peaksin hoo maha võtma,» kommenteerib Hamilton pärast sõitu.
  • Belgia GP, 2014. aasta august – kuu aega pärast Ungaris toimunut jõuab vormel-1 karussell Belgiasse. Hamilton asub juhtima, teise ringi alguses üritab Rosberg temast Kemmeli sirge lõpus mööduda, kuid eksib ja sõidab Hamiltoni auto tagarattasse. Hamiltoni autol puruneb rehv, ta on sunnitud sõidu katkestama. Rosberg lõpetab teisena, kuid saab avarii põhjustamise eest tiimilt karistada.
  • Jaapani GP, 2015. aasta september – pikalt on meeste vahel püsinud vaherahu, kuid Jaapanis löövad kired taas lõkkele. Parimalt kohalt startinud Rosberg laseb Hamiltonil enda kõrvale tõusta, püüab kahes esimeses kurvis hoida välist trajektoori, kuid on sunnitud liidrikoha loovutama, sest Hamilton surub ta pikkamööda, aga kindlalt rajalt välja. «Nii juhtub, kui oled väliskurvis,» kommenteerib Hamilton rahulikult.
  • USA GP, 2015. aasta oktoober – Rosberg hoiab avakurvis kindlalt välimist trajektoori, kuid Hamilton sõidab talle ikkagi otsa. Kokkupõrkel ei ole tõsiseid tagajärgi, kuid Rosberg väidab sõidu järel, et Hamilton üritas teda rajalt välja suruda. Sõidu hilisemas faasis vääratab Rosberg ja laseb Hamiltoni mööda, britt võidab etapi ja ühes sellega ka oma kolmanda MM-tiitli. Pärast sõitu süüdistab ta eksimuses märga asfalti ja väidab, et kokkupõrge polnud tahtlik. Wolff nimetab Hamiltoni manöövrit «liiga karmiks» ja omavahelise võitluse reeglid vaadatakse uuesti üle.
  • Austraalia GP, 2016. aasta märts – hooaja esimese etapi avakurvis on Rosberg seesmisel trajektooril ja surub Hamiltoni rajalt välja, autod puutuvad kergelt kokku. Tänu sellele möödub mõlemast Kimi Räikkönen Ferraril.
  • Hispaania GP, 2016. aasta mai – Rosberg asub stardist juhtima, kuid tema autol kaob korraks osa võimsusest. Hamilton üritab sisekurvist mööduda, Rosberg blokeerib agressiivselt – autod põrkavad omavahel kokku ja mõlemad on sunnitud katkestama. Sõitjad ja ka kohtunikud hindavad olukorda võidusõiduintsidendiks.
  • Kanada GP, 2016. aasta juuni – Rosberg püüab avakurvis Hamiltonist väljastpoolt mööduda, ent autod põrkavad taas kokku ja Rosberg on sunnitud järele andma.
  • Austria GP, 2016. aasta juuli – sõidu viimasele ringile minnes eksib Rosberg esimeses kurvis ja Hamilton jõuab talle tuulde. Teises kurvis jõuab Hamilton talle väljastpoolt kõrvale, kuid Rosberg sõidab kurvi laiaks ja pööret alustanud Hamilton keerab talle otsa. Rosbergi autol puruneb esitiib ja ta langeb neljandaks, Hamilton tõuseb liidriks ja võidab. Rosberg peab süüdlaseks Hamiltoni – meenutagem briti enda lauset «Nii juhtub, kui oled väliskurvis...» Hamiltoni ja ka kohtunike arvates on süüdi siiski Rosberg, kes ei jätnud meeskonnakaaslasele piisavalt ruumi. Sakslast karistatakse kümnesekundilise ajatrahviga, mis tema lõppkohta siiski ei muuda.

Kui Mercedes otsustab tõesti tiimikorralduste kasuks, oleks üsna irooniline, et liisk selle kasuks langes Austrias – samal rajal, kus Ferrari põhjustas 2002. aastal üleüldise pahameele, kui käskis Rubens Barrichellol Michael Schumacheri endast mööda lasta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles