Hispaania MM-ralli avapäeva järel kuuendat kohta hoidev Urmo Aava kinnitas, et sai eilsest sõidust mõnusa kaifi. Liidrile Sebastien Loebile kogunenud kaotust peab ta lihtsalt taseme vaheks.
Tavapäraselt juhib Loeb, Aava kuues
Aava ja kaardilugeja Kuldar Sikk näitasid eile hommikul kolmel esimesel kiiruskatsel stabiilselt kuuendat aega, pärast pausi leppisid nad ka paari kehvema tulemusega, ent päeva kokkuvõttes asusid eestlased kõrgel kuuendal kohal. Harjumuspäraselt liidriohjad haaranud Loebile kaotasid nad pisut üle kahe minuti.
«Teed olid mõnusalt kiired ja auto töötas hästi,» viitas Aava hea tunde tagamaadele. «Loomulikult võiks kaotus olla väiksem, kuid täna on seis lihtsalt selline – ilmselt on rada piisavalt keeruline, et suured ässad suudavad meist nii palju kiiremini liikuda.»
Samas pole Aaval põhjust häbi pärast punastada. Eksmaailmameister Petter Solberg edestab teda vaid 14 sekundiga, seljataha jäid aga Jari-Matti Latvala ja Chris Atkinson. «Neile meestele võib seal minu kandis olemine olla päris häiriv,» arvas Aava.
Esimene võistluspäev kulges Aaval suuremate probleemideta. «Hommikul lõhkusin kaks velge, nii et rehvid jäid terveks,» meenutas Aava. «Varu jäi eelkõige legendis – kiiretes kurvides ei teadnud täpselt, kust lõigata. Ilmselt sinna need sekundid jäidki.»
Täna ja homme kavatseb Aava samas tempos jätkata. «Midagi hoida siin pole,» lausus ta. «Loomulikult tahame lõpetada hea kohaga, ent samas näidata ka kiiret sõitu.»
Ralli avapäev kulges Loebi dikteerimisel. Pärast kolme esimest kiiruskatset pakatas ta rahulolust. «Sõit sujub ideaalselt ning autoga pole mingeid probleeme,» rääkis ta tiimi pressiteenistuse vahendusel. «Tee oli puhas ning see võimaldas meil hoida head hoogu.»
Viimastel aastatel ralliteedel valitsenud Loeb tõstis esile meeskonnakaaslast Daniel Sordot. «Meil käib esikoha eest suur võitlus, õnneks suutsin teisel kiiruskatsel vahet veidike suurendada,» märkis ta. «Samas peame jälgima ka Mikko Horvoneni liikumist, viimasel katsel oli ta päris kiire.»
Loeb pelgas, et päeva teine pool kujuneb raskemaks. «Ilmselt on teedel rohkem lahtist kruusa ning see muudab sõitmise keerulisemaks,» selgitas ta ning kinnitas, et teeb hooldusalas auto seadistuses vaid mõned väikesed muudatused.
Nagu hilisem võistlus näitas, suutis Loeb Sordo ees siiski edumaad suurendada, ülejäänud konkurendid jäid juba kaugele. «15 sekundit on esimese päeva kohta hea saavutus,» hindas Loeb oma edu.
Sordo oli hommikuste kiiruskatsete läbimisega rahul. «Olen oma sõidu üle väga rõõmus, kuid ei suuda kuidagi mõista, mis juhtus teisel kiiruskatsel – korraga kaotasin sõidutunnetuse,» mõtiskles Hispaania rallimees. «Õnneks möödus mõõn kiiresti ja sain autotunnetuse tagasi.»
Päeva lõpuks valdasid koduradadel kihutavat Sordot kahetised tunded. «Tulemus pole sugugi halb, aga seda ei saa pidada ka väga heaks,» lausus ta. «Olen rõõmus, et suutsin Forde edestada, ent kokkuvõttes lootsin kiiremini liikuda. Ehk õnnestub see laupäeval.»
MM-sarja kokkuvõttes Loebiga tiitlivõidule konkureeriv soomlane Mikko Hirvonen langes Hispaanias kiiresti esikohakonkurentsist. Avapäeva järel asub ta neljandal kohal, kaotades Loebile juba 44 sekundit.
«Vahe on tõepoolest suur…» tõdes Fordiga sõitev Hirvonen. «See on isegi suurem kui näiteks Saksamaal. Ilmselt peame mõtlema, mida me enne rallit valesti tegime, ning auto seadistust muutma.»
Õhtul hindas Hirvonen sõiduvahendi seisundit paremaks, ent täit rahulolu ei tundnud. «Praegune olukord pole piisavalt hea,» ohkas soomlane. «Peame tõsiselt mõtlema, kas saame järgmiseks päevaks midagi paremaks muuta.»
Juunior WRC arvestuses näitas Suzukiga sõitev Jaan Mölder stabiilselt esikümne keskmisi aegu ja asub avapäeva järel sarnaselt Aavaga kuuendal kohal. Klassi liidrile Sebastien Ogierile kaotab ta 2.11,2. Kolmandast kohast lahutab eestlast 49 sekundit.
Autoralli
Hispaania MM-ralli 1. päev
1. Sebastien Loeb (Citroën), 2. Daniel Sordo (Citroën) +15,8, 3. Francois Duval (Ford) +41,3, 4. Mikko Hirvonen (Ford) +44,1, 5. Petter Solberg (Subaru) +1.47,5, 6. Urmo Aava (Citroën) +2.01,2, 7. Jari-Matti Latvala (Ford) +2.04,4, 8. Chris Atkinson (Subaru) +2.13,4.