Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >
Postimees 160 Juubeli puhul loe seda lugu tasuta!

Vägeva prantslase neljas triumf ja Tänaku tihedad tööpäevad rehvidega

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Saada vihje
Sebastien Ogier (paremal) ja kaardilugeja Julien Ingrassia said tähistada juba neljandat MM-tiitlit. | FOTO: Timo Anis

Prantslased, täpsemalt Sebastienid, on autoralli MM-sarja valitsenud ajast, kui Arnold Rüütel oli alles oma presidendiaja keskel. Esmalt näitas konkurentidele üheksal korral tagatulesid Sebastien Loeb, pärast tema lõpetamist on neljal aastal järjest püüdmatuks jäänud nimekaim Sebastien Ogier. Nagu eelkäijal on ka Ogier’ meistritiitlid tulnud üsna kindlalt, tavalisest pisut enam pidi ta higistama vaid üle-eelmisel hooajal.

Sebastien Ogier säilitas Hispaania etapil külma pead ja kindlustas järjekordse maailmameistritiitli. | FOTO: Timo Anis

Eile lõppenud Hispaania MM-rallil edestas Volkswageni piloot Hyundai sõitjaid Dani Sordot ja Thierry Neuville’i ning kahe viimase etapiga pole prantslast enam võimalik püüda. Seni tema lähim jälitaja olnud tiimikaaslane Andreas Mikkelsen käis laupäeval üle katuse ja jääb Ogier’st maha juba 95 punktiga. DMACKi Fordiga WRC-etappidel osalev Ott Tänak lõpetas Kataloonia teedel läbitud ralli kuuenda kohaga, jäädes võitjast maha ligi viie ja poole minutiga.

Soomlastega ühel pulgal

«Taas maailmameistriks tulla on fantastiline tunne. Olen koos kaardilugeja Julien Ingrassiaga võitnud neli tiitlit, aga eriline meeleolu ei kao kuskile. Pärast poja sündi on see kindlasti aasta parim hetk. Mul on raske oma emotsioone kirjeldada, sest pidime sellel aastal tiitli nimel eriti palju pingutama,» rääkis Ogier pärast ralli lõppu tagasihoidlikult meeskonna kodulehele.

Kaugelt vaadates ei saanud talle muidugi keegi ohtlikuks, aga hooaja keskel elas ta üle päris ootamatu mõõna, kui jäi kuuel etapil järjest esikohata. Meeskondlikus arvestuses on seis veel lahtine, aga Volkswagenil on Hyundai ees kindel eelis, sest enne kahte viimast etappi on neil Lõuna-Korea autotootja ees 62-punktiline edu.

Läbi aegade parimate rallisõitjate edetabelis tõuseb 32-aastane Ogier aina kõrgemale. «Neljakordsete tiitliomanike uhke nimekirjaga liitumine on lihtsalt imeline,» sõnas Ogier, viidates faktile, et neli korda on maailmameistriks tulnud ka Soome legendid Juha Kankkunen ja Tommi Mäkinen. Rohkem tiitleid ongi ainult Loebil.

Kuna Kankkunen võitis oma neli tiitlit 1986., 1987., 1991. ja 1993. aastal, on Ogier nüüd Loebi ja Mäkineni kõrval kolmas mees, kes suutnud neli aastat järjest MM-sarja kokkuvõttes võitmatuna püsida. Mäkinen tegi sama aastatel 1996–1999, Loeb võitis aga kõik oma üheksa tiitlit järjest ehk aastatel 2004–2012.

Viimase mitteprantslasena tuli autoralli maailmameistriks 2003. aastal norralane Petter Solberg. Ka selles jõudis Prantsusmaa nüüd Soomele järele: mõlemast riigist on maailmameister tulnud 14 aastal. Ogier’ valitsusaeg võib kesta veel pikalt, aga on ka võimalik, et uuel hooajal kehtima hakkavad uued reeglid löövad kaardid sassi.

Tänak tõusis kuuendaks

Tänaku ja kaardilugeja Raigo Mõlderi kuues koht oli sama hästi kui maksimum, sest DMACKi rehvid ei suutnud Michelinile konkurentsi pakkuda. Laupäeval tundus, et Tänak lõpetab kaheksandana, aga Mikkelseni avarii ja Kris Meeke’i (Citroën) mootoririke aitas eestlastel kahe positsiooni võrra tõusta.

«Hea meel oli ralli lõpetada ja kogemusi saada. Tulemusel pole meie esitusega mingit pistmist. Aga hea küll, tegime töö ära ja rehve saab arendada ainult võistlusolukorras. Töö tehtud,» lausus eestlane viimase katse lõpus ralliraadiole ja andis mõista, et parem koht jäi rehvide taha.

Hiljem oli Tänak rahulolevam. «Tegemist oli keerulise ralliga, eriti vihmasel reedel,» sõnas ta. Eestlane võitis neljapäeva õhtul toimunud publikukatse ja tõusis korraks ka ralli liidriks. «Hea oli stardis korraks esikohale tõusta. Nautisin asfaldil toimunud kiiruskatseid, mis on siin väga head ja sujuvad. Hea tunne on sõita, kui asjad kulgevad hästi. Kuues koht tähendab taas soliidseid punkte ning saime järgmiseks hooajaks hea kogemuse,» oli tema hinnang.

Tiimijuht Dick Cormack oli eestlase sõidu üle rõõmus. «Nägime väga ettearvamatuid ilmastikuolusid, kuid õnneks on meil tugevad kruusarehvid, mis toimisid nendes tingimustes hästi. Asfaldil oli meil raskusi, kuid areneme iga etapi järel. Ott tegi taas tugeva sõidu, mis tõi nii temale kui DMACKile parima Hispaania ralli tulemuse.»

DMACKi meeskonnas tegi kaasa ka Sander Pärn, kes sai WRC2-klassis kaheksanda koha. Tema ralli läks aia taha, kuna oli sunnitud neljandal kiiruskatsel katkestama, kuid tartlane sai laupäeval ja pühapäeval taas rajale tulla.

***

Autoralli

Hispaania MM-etapp

1. Sebastien Ogier (Volkswagen), 2. Dani Sordo +15,6, 3. Thierry Neuville +1.15,0, 4. Hayden Paddon (kõik Hyundai) +1.27,8, 5. Mads Østberg (Ford) +3.24,4, 6. Ott Tänak (Ford) +5.24,9.

Üldseis (11/13): 1. Ogier 222, 2. Andreas Mikkelsen (Volkswagen) 127, 3. Neuville 127, 4. Paddon 114, 5. Sordo 111, 6. Jari-Matti Latvala (Volkswagen) 104, 7. Østberg 90, 8. Tänak 61.

Tagasi üles