Red Bulli aina kasvav spordiimpeerium

Madis Kalvet
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Viimasel neljal hooajal autoralli MM-sarja valitsenud Sebastien Ogier (paremal) ja tema kaardilugeja Julien Ingrassia võistlusvorme kaunistasid kõige suuremalt just Red Bulli logod. Sama trend jätkub nende puhul tuleval hooajal ka M-Spordi meeskonnas sõites.
Viimasel neljal hooajal autoralli MM-sarja valitsenud Sebastien Ogier (paremal) ja tema kaardilugeja Julien Ingrassia võistlusvorme kaunistasid kõige suuremalt just Red Bulli logod. Sama trend jätkub nende puhul tuleval hooajal ka M-Spordi meeskonnas sõites. Foto: LLUIS GENE/AFP/Scanpix

Spordisõpradel tuleb aina sagedamini kokku puutuda energiajoogifirmaga Red Bull.  Ekstreemspordiringkondades ja vormel-1 sarjas on Austria firma end juba kindlalt ajalukku kirjutanud ning pead tõstetakse ka maailma kõige populaarsemalt spordialal, jalgpallis. Loomulikult laiendatakse oma impeeriumi senistel aladel ja otsitakse uusi võimalusi. Samas tekivad inimestel aina tihemini küsimused, kuidas ja miks.

1987. aastal austerlase Dietrich Mateschitzi ja tailase Chaleo Yoovidhya poolt loodud firmast on saanud praeguseks üks tuntumaid brände spordimaailmas. Ekstreem- ja mootorisport on Red Bulliga käinud kaasas algusest peale. Juba 1989. aastal asuti toetama näiteks austerlasest vormel-1 pilooti Gerhard Bergerit. Praeguseks on aga jõutud ka selliste traditsiooniliste aladeni nagu tennis, korvpall, kergejõustik, mäesuusatamine jne.

Red Bulli peamiseks strateegiaks on olnud noppida ülemaailmselt kokku andekad noorsportlased ning toetada seejärel nende teekonda maailma parimaks tõusmisel. Näidetena võib tuua vormel-1 neljakordse maailmameistri Sebastian Vetteli, MotGP kolmekordse maailmameistri Marc Marquezi jne.

Red Bulli puhul on võtmeküsimus olnud turunduses – nad ei ole kunagi müünud energiajooki, vaid on pakkunud hoopis imidžit ja elustiili. Energiajoogist on saanud lihtsalt selle elustiili osa, mõtestas nende edu lahti Sports Businees Exchange. Kõige selle tulemusena müüdi eelmisel aastal 5,96 miljardit purki Austrias välja mõeldud jooki. Firma tulu on samuti pidevas kasvus – viimati üle 5 miljardi euro aastas. See aga tähendab taas uusi spordiprojekte.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles