Kaur valmistub Portugalis kividest kõrvale hoiduma

Peep Pahv
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Egon Kaur Portugali ralli testikatsel kihutamas.
Egon Kaur Portugali ralli testikatsel kihutamas. Foto: Rain Kaur

Portugali MM-rallile sõites uskus Egon Kaur, et ees ootavad väga keerulised olud. Pärast kiiruskatsetega tutvumist tunnistas ta, et tegelikkus osutus veelgi keerulisemaks – kihutamise üheks eesmärgiks on teel olevatest kividest hoidumine. 



Kauri jaoks algas eile karjääri esimene tõsine MM-hooaeg. Koos teise eestlasest piloodi Miko-Ove Niinemäega kuulutakse seltskonda, kes hakkab heitlema WRC-akadeemia sarja esimese võidu eest.

Kõrgete kohtade püüdmiseks ongi oluline, et lisaks kiirele sõidutempole suudaks eestlased säästa võistlusautodeks olevate Fordide all olevaid rehve. Teravate kivide vastu sõites lõhkenud rehvide vahetamisel kaotatud sekundid võivad lõpptulemustes mängida olulist rolli.

«Kive on teel tõesti palju, nende vältimine on üks peamisi ülesandeid,» tõdes Kaur mõned tunnid enne esimesele kiiruskatsele startimist. «Testikatse ja võistluse käigus on meil kasutada 18 rehvi. Selle kogusega tuleb hakkama saada.»

25 km võistlusautoga

Portugali ralliks valmistudes kogus Kaur treeningukilomeetreid kodus lumistel teedel kihutades. Kruusakate on aga hoopis midagi muud ja seda koges Kaur ka juba Portugalis võistlusautot katsetades.

«Sõitsin umbes 25 km. Selle ajaga ei jõudnud veel oludega hästi harjuda, kuid samas ei tahtnud ma väga palju auto ressurssi kasutada,» rääkis Kaur. «Auto kohta pole midagi halba öelda, M-Sport on meie sarja jaoks sõidukid hästi ette valmistanud.»

MMi tunnegi hakkas Kauril eile pärastlõunaks juba peale tulema. «Meie sarja ümber peaks tulema veel palju kära ja reklaami. Tänane (eile – toim) päev ongi mõeldud kõiksugu esitlusteks ja autoparaadideks,» kirjeldas ta.

Eilse päeva silmapaistvaima sooritusega sai aga hakkama WRC-sarjas Fordil sõitev ameeriklane Ken Block, kes keeras testikatsel oma auto üle katuse. Seejuures polnud see niisama lihtne uperpall, vaid auto tegi mitu tiiru õhus ja lõpuks ka teepervel olnud põõsastikus. Auto sai nii tõsiselt kannatada, et õhtul sõidetud esimese kiiruskatse starti ta ei jõudnudki.

Pisut rohkem kui kolme kilomeetri pikkuse publikukatse võitis Fordil sõitev soomlane Mikko Hirvonen. Valitsev maailmameister prantslane Sebastien Loeb kaotas 1,3 ja norralasest eksmaailmameister Petter Solberg 2,1 sekundit.

Parima eestlasena oli S-2000 autoga sõitev Karl Kruuda 27. (kaotus võitjale 19,6 sekundit). Koos kaardilugeja Martin Järveojaga Škodas istuv noor rallimees jõudis aga juba testikatsel elada üle ärevaid hetki, kui põrkas oma sõiduki tagaosaga vastu kivi. Õnneks piirdusid purustused katkise amortisaatori ja mõne mõlgiga.

Ettevaatlik algus

WRC-akadeemia sarja autod ei suutnud esimesel kiiruskatsel «päris» rallimasinatele vastu hakata, hõivates pingerivis tagumise poole. Nende omavahelises heitluses oli Miko-Ove Niinemäe 10. (kaotus klassi võitjale 4,3 sekundit), selle sarja eestlaste suurlootus Egon Kaur aga 18 auto konkurentsis 16. (+9,4).

Täna alustatakse juba tõsise võidusõiduga ning postimees.ee toob Portugali ralli tulemused operatiivselt oma lugejateni. Päeva esimesele kiiruskatsele starditakse Eesti aja järgi kell 11.05.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles