Räikkönen ja Vettel liikusid ähvardavale karistusele sammu lähemale (1)

Kristjan Jaak Kangur
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sebastian Vettel ja Kimi Räikkönen.
Sebastian Vettel ja Kimi Räikkönen. Foto: LaPresse/Photo4/Scanpix

Ferrari vormel-1 tiimi sõitjad Kimi Räikkönen ja Sebastian Vettel olid sunnitud Sotši etapil tegema sammu lähemale kardetud karistusele, kui nende autodele pandi sel hooajal juba kolmandat korda uus turbolaadur.

Sõitjad võivad hooaja jooksul kasutada jõuallika iga elemendi puhul vaid nelja eksemplari. Kui see piir ületatakse, järgneb karistusena stardirivis tahapoole tõstmine. Tänavu on reegleid mullusega võrreldes muudetud ning kui mullu läksid ühe võistluse jooksul vahetatud komponendid arvesse ühe karistusena, siis enam mitte. Räikköneni auto jäi esimesel vabatreeningul raja äärde ning tiim pidi sellel vahetama nii turbo, MGU-H ehk turbolaadurist energiat talletava generaatori kui ka sisepõlemismootori.

Ferrari kinnitas väljaandele Autosport, et pole olukorra pärast siiski üleliia mures. «Turbo või ka mõne teise komponendi väljavahetamine ei tähenda tingimata, et vana osa tuleks minema visata. Reeglid lubavad seda värskendada ja täiendada, nii et on täiesti võimalik hooaja lõikes nelja eksemplari kasutamise juurde jääda. Oleme seega endiselt graafikus,» selgitas tiim.

Uued turbod on oma autodele sättinud ka Sauberi ja Haasi võistkond. Marcus Ericsson, Pascal Wehrlein ja Kevin Magnussen said enda kasutusse hooaja teise, Romain Grosjean aga juba kolmanda turbo. Stardirivis tahapoole nihutamisele on praegu kõige lähemal Stoffel Vandoorne, kelle McLarenile pannakse Sotšis külge selle hooaja neljas turbo ja MGU-H.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles