«Aasia rattaspordis on kõvasti raha.»

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Champion Systemi meeskonna liige Mart Ojavee loodab oma seitsmele profivõidule lisa hankida.
Champion Systemi meeskonna liige Mart Ojavee loodab oma seitsmele profivõidule lisa hankida. Foto: Champion System

Koos jalgrattalegendi Jaan Kirsipuuga Hongkongi meeskonnas Champion System sõitev Mart Ojavee räägib, et raha jõul võib ala traditsioonidest läbi­imbunud Euroopa ohjad õige pea Aasiale loovutada.
 



Hiljuti lõppenud Taiwani tuuril aktiivseimaks ratturiks kerkinud ja rohelist särki kaitsnud Ojavee sõnul pole Aasia võistluste korraldajatel kombeks koonerdada. «Auhinnarahad on seal kindlasti suuremad kui Euroopas,» teadis Ojavee. «Näiteks eelmise hooaja lõpus toimus Hiinas ühepäevasõit, mille võitja teenis 50 000 USA dollarit. 40. koha omanikule jagus 400 dollarit.»

Väga populaarsed on kohalikud kriteeriumid, mis ei kuulu UCI kalendrisse, kuid esikoha võitjal on võimalik teenida kuni 15 000 dollarit. «Aasia rattaspordis on kõvasti raha. Võistlustel ööbime esmaklassilistes hotellides, ja on vaid aja küsimus, kui sealmail Astana kõrvale maailmatasemel meeskond luuakse,» rääkis Ojavee.

Eelarve miljon dollarit

Senise karjääri vältel seitse profivõitu saanud Ojavee jutu taustal mõjub kummalisena fakt, et Aasias haigutab Kasahstani Pro Touri tiimi Astana selja taga suur auk. Näiteks pole seal ühtegi 2. divisjoni ehk Pro Continentali meeskonda. «Pigem on asi selles, et Aasias napib ala telgitaguseid peensusteni tundvaid inimesi,» lisas ta.

Ojavee, kes sai tuule tiibadesse Eesti endisest profimeeskonnast Kalev Chocolate Team, pääses Champion Systemi ridadesse tänu Kirsipuu eestkostele. Üheskoos sõidetakse teist aastat. Kui mullu oli tiim registreeritud Armeenias, siis tänavu koliti Hongkongi, kus asub ka spordivarustust tootva nimi­sponsori peakontor.

«Kuigi Aasia meeskondades on vähe välissõitjaid, pole siia lihtne saada. Leegionär peab kohalikest parem olema. Mina olen siin väga rahul, kuid sellegipoolest soovitan noortel ratturitel pigem Euroopas ringi vaadata,» kinnitas Ojavee.

Hooaega Hongkongis alustanud ning seejärel Singapuris, Malaisias ja Taiwanis võistelnud Ojavee ega Kirsipuu pole tänavu võitu kirja saanud. Miljoni USA dollari suuruse eelarvega Champion Systemi sõitjad on teeninud kokku kolm poodiumikohta, millele on lisandunud Ojavee roheline särk.

Tänas Kirsipuud

«Tänu Kirsipuule ma selle sain,» tänas Ojavee 41-aastast vanameistrit. «Põhikonkurent oli minust kiiruse poolest üle, kuid Kirsipuu vedas mind vahefinišites kenasti lahti. Aktiivse ratturi särki ei saa võrrelda võitudega, kuid meeskonna juhid olid rõõmsad, sest see pälvis palju tähelepanu. Pealegi on meil tänavu paremini läinud kui mullu samal ajal.»

Enne Champion Systemisse siirdumist koos Janek Tombaku ja Erki Pütsepaga bulgaar­laste Bourgase tiimis pedaalinud Ojavee sõnul on Aasias peetavate sõitude eripäraks tunduvalt suurem agressiivsus. «Kogu aeg käib pidev ründamine.

Sõit on palju rahulikum siis, kui sajab vihma või puhub tugev tuul. Siis vajuvad viiekümnekiloste kohalike ratturite suunurgad allapoole,» muheles Ojavee. «Võistluste organiseerimisega nähakse kõvasti vaeva ja seal pole probleemiks suured maanteed liikluseks kinni panna.»

Sel nädalal koju saabunud Ojavee keskendub Euroopa kalendrile. Aprilli keskel osaleb mullu augustis isaks saanud 29-aastane sportlane Kreeka velotuuril, kuu lõpus järgnevad ühepäevasõidud Taanis ja Hollandis. Kirsipuu eelistas jääda Aasiasse ja tema alustab 15. aprillil Korea tuuri.

Champion Systemil oli kavas osaleda mais Jaapani tuuril, kuid see jääb looduskatastroofi tõttu ära. Mõlemat meest saab võistlemas näha mai lõpus Tallinnas ja Tartus peetaval Estonian Cycling Weekendil.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles