Fordi boss: Tänak on oma klassi kiireim

Peep Pahv
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Fordi boss Malcolm Wilson.
Fordi boss Malcolm Wilson. Foto: Ray Põder

Eesti rallisõpru seovad Fordi tehasetiimiks oleva M-Spordiga väga tugevad tunded. Sai ju Markko Märtin kõik oma viis MM-ralli võitu just selle meeskonna värvides, Ott Tänakut seob aga nendega esimest hooaega jooksev viie aasta pikkune leping.


Tõsi, Eesti noor rallimees pole veel sugugi Fordi meeskonna liige, ent tiimi boss Malcolm Wilson jälgib tema tegemisi väga tähelepanelikult. «Tänak on S-2000 autodel sõitvatest meestest kõige kiirem,» teatas rallimaailma läbi ja lõhki tundev Wilson veendunult.

Kuid kas ainuüksi kiireimaks sõidumeheks olemisest piisab ka tulevikus Fordi tehasemeeskonda pääsemiseks, pole veel selge. Eestlase tulevikuväljavaadetest rääkides jäi Wilson igatahes väga diplomaatiliseks.

«Praegu on veel vara sellest rääkida. Tõsi, meil on Tänakuga leping, kuid samasuguseid lepinguid on meil ka teiste noorte ja andekate sõitjatega,» märkis ta. «Ta on tõesti väga kiire, seepärast on huvitav jälgida, kuidas ta siin hakkama saab. Soome teedel sõltub palju vastupidavusest – suurel kiirusel kurvi sisenemine ja pidurdamine nõuab juhilt väga palju.»

Kuigi spetsialistid teavad ja oskavad Tänaku kiirust hinnata, pole noore mehe seis SWRC-sarjas just parim. Neljast seni peetud etapist on ta osalenud kolmel: Itaalias tuli võit ja Mehhikost 3. koht. Kreekas pidi ta aga liidrikohalt katkestama.

Tänaku aktsiaid võib aga siiski tõsta see, et tema õpetajaks ja mentoriks on Wilsoni üks endisi lemmiksõitjaid Markko Märtin.

«Mäletan väga hästi 2003. aastat, kui Markko suutis siin võita, see oli meie mõlema jaoks väga suur hetk,» meenutas Wilson. «Pealegi oli ju Markko viimane Fordi sõitja, kes suutnud võita asfaldil sõidetud MM-ralli.» Kogu Fordi meeskonna jaoks siiani ajalooliseks jäänud kihutamine peeti 2004. aastal Hispaanias.

Pärast Märtini sõitjakarjääri lõppemist on meeste vahel säilinud head sidemed. Ilmselt seepärast kasutabki Tänakut rallimaailma tippu upitav Märtinile kuuluv MM-Motorsport just Fordi toodangut.

Wilsoni sõnul on tal hea meel näha, et Märtini järel sirgub Eestist uusi häid rallimehi. Täna startiv Soome MM-ralli on selle heaks kinnituseks – rajale läheb koguni seitse Eesti rallipaari. Kuid mõistagi pole Wilson nende kõikidega tuttav, vaid jälgib peamiselt just Märtini kasvandikku.

«Tundub, et Markko on väga hea õpetaja ja tal on õnnestunud luua tugev meeskond,» tunnustas Wilson. «Samas on tipptasemel meeskonna juhtimine raske töö ja praegu on veel keeruline öelda, kas Markko jaoks saab sellest korralik äri.»

Kuniks aga Tänak ja teised noored mehed sirguvad, roolivad Fordi tehasetiimi autosid soomlased Mikko Hirvonen ja Jari-Matti Latvala. Mõlemad on küll kohati väga kiired sõidumehed, ent sarnaselt vähemalt näiliselt kõvema tasemega duoga Marcus Grönholm – Märtin,  pole nemadki suutnud individuaalset MM-tiitlit meeskonda tuua. Üritatud on aga kõvasti – näiteks Latvala stardib Soomes juba oma 100. MM-rallile.

Wilsoni sõul pole küsimus Fordi autos, vaid ühes vägevas sõitjas. Seitse viimast aastat maailmameistriks kroonitud Sebastien Loeb olevat lihtsalt vaieldamatult läbi aegade maailma parim rallimees.

Teoreetiliselt on võimalik, et Fordil jääb tiitel võitmata. Autotootja ja M-Spordi vaheline leping lõppeb selle hooajaga. Wilsoni sõnul käivad selle pikendamise osas läbirääkimised, ent tulemusteni pole veel jõutud. Projekti katkemine näib siiski ebatõenäoline.   
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles