Lotus ja Räikkönen löövad konkurente kavala tehnilise lahendusega

Kristjan Jaak Kangur
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kimi Räikkönen
Kimi Räikkönen Foto: SCANPIX

Lotuse vormel-1 meeskond on välja töötamas uudset pidurilahendust, mis annaks uueks hooajaks kuninglikku sarja naasnud Kimi Räikkönenile konkurentide ees märkimisväärse eelise.

Mõistagi hoiab Lotus süsteemi üksikasju avalikkuse eest kiivalt varjul, kuid teada on nii palju, et esivedrustuse juures kasutatakse pidurdusjõule reageerivat hüdrosilindrit. Muudatuse eesmärk on autot pidurdusmaal stabiilsemaks muuta ja rahvusvaheline autospordiliit FIA on selle väidetavalt heaks kiitnud.

Süsteem peab hoidma auto kõrgust maapinnast ja seega autole mõjuvat õhuvoolu pidurdamise ajal võimalikult ühtlasena. Ehkki F1-autode vedrustuse käik on vaid mõned millimeetrid, mõjutab see aerodünaamikat olulisel määral. Lotus katsetas uudset lahendust eelmise aasta lõpus toimunud noorte sõitjate testil, seega pole võimatu, et ühena esimestest sai antud süsteemi tõhusust proovida ka Kevin Korjus.

Nagu vahendab BBC Sport, tegeleb samasuguse lahenduse väljatöötamisega hetkel ka Ferrari. Briti agentuuri andmetel ükski teine tiim samal teemal FIA poole pöördunud ei ole.

Ferrari tiimiboss Stefano Domenicali ei soostunud kinnitama, et meeskond töötab auto kõrgust kontrolliva süsteemi kallal, küll aga ütles, et on uuenduse olemusega kursis. «Ma tean, et FIA ja meeskonnad on sel teemal kirjavahetust pidanud. Aga minu teada ei ole FIA veel oma lõplikku heakskiitu andnud.»

BBC teada tutvustati uut süsteemi siiski FIA-le esmakordselt juba tunamullu ja eelmise aasta algul kiitis FIA selle kasutamise ka heaks. Vormel-1 sarjas ei ole teatavasti lubatud muud liikuvad aerodünaamilised osad peale DRS-i ja sel ettekäändel on FIA viimastel aastatel mitmetele tehnilistele muudatustele käe ette pannud.

Lotuse süsteem on FIA hinnangul aga vedrustuse, mitte aerodünaamika osa. Samuti ei ole Lotuse seade juhitav, vaid täielikult passiivne. Sedasorti juhi poolt reguleeritavad seadmed on teatavasti samuti praeguste reeglitega keelustatud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles