Sander Pärn sukeldub ralli MM-sarja kindla sooviga võita

Peep Pahv
, sporditoimetuse juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sellise autoga hakkab Sander Pärn kihutama juunioride WRC-sarjas.
Sellise autoga hakkab Sander Pärn kihutama juunioride WRC-sarjas. Foto: Erakogu

Aprillis sõidetava Portugali MMi stardinimekiri tekitas Eesti rallisõprades ühekorraga rõõmu ja kurbust. Vaieldamatult hea uudis oli see, et Sander Pärn ja Ken Järveoja alustavad heitlust juunioride WRC-sarjas, kuid paraku on nad ka ainsad, kes Eesti noortest rallimeestest leidsid võimaluse sarjas osaleda.

«Lähen starti kindla sooviga sari ära võita, väiksemate eesmärkidega poleks mõtet asja ette võtta,» sõnas Pärn ja lisas, et näeb endal reaalseid võimalusi. «Kuuest rallist kahel olen ka varem sõitnud, neist Soomes koguni kaks korda.»

Juunioride WRC on sisuliselt sama sari, mida kahel viimasel hooajal tunti WRC-akadeemia nime all. Kuuest etapist koosneva võistluse starti tuleb kümme noort rallimeest, kes heitlevad meistritiitli ja sellega kaasneva võimaluse eest jätkata karjääri tugevamas sarjas. Teisipäeval käis Pärn Inglismaal ja tutvus konkurentide ning oma tulevase võistlusautoga.

«Meile anti võimalus sõita autoga lennuväljale rajatud rajal,» rääkis Pärn ja lisas, et enne Portugali rallit pole testisõite ette näha. «Ainus võimalus on muretseda endale koju samasugune auto ja sellega sõita. Oleme sellele mõelnud, kuid pole veel otsustanud, kas see on meile jõukohane.»

Päris külma käega ei pea noored rallimehed siiski starti minema. Pärna sõnul saavad nad Portugali ralli eel sõita spetsiaalselt juunioride sarjas osalejatele mõeldud testikatsel, mis on avatud neli tundi, ja iga rallimees otsustab ise, palju ta seal sõidab. Lõputuks hullamiseks siiski võimalust pole, sest ralli jooksul lubatakse kasutada 16 rehvi, millega tuleb käia ka testikatsel. Seega pole liigne kulutamine mõttekas.

Pärna sõnul on kümne noore rallimehe tingimused viidud võimalikult võrdseks. Auto seadistamisel võib ise reguleerida vaid amortisaatorite jäikust, valida rehve ja rehvirõhku. «Isegi rooliratta ja istme suurus on paigas. Küsisin, kas pean tõesti istuma nii suures istmes, ja mulle vastati, et vajadusel tuleb panna padjad selja taha,» rääkis Pärn. «Mehaanikud on korraldajate poolt ning autode jaoks ehitatakse üles kümme boksi. See, kes asub kõrgemal kohal, sõidab hoolduse ajal alati esimesse boksi, ja sealt edasi minnakse vastavalt paremusjärjestusele. Seega vahetuvad ka mehaanikud, et sõitjatel ei tekiks nendega liiga isiklikku kontakti.»  

Karl Kruuda oli varem rääkinud, et plaanib alustada MM-sarja, ent stardinimekirjas teda pole. «Portugali ralli jaoks polnud meil veel piisavalt võimu,» tunnistas Karl Kruuda ärimehest isa Oliver Kruuda, kes tegeleb ka poja rallisõitja karjääri rahalise poolega. «Mõned jaanuari ja veebruari tegevused ei õnnestunud, kuid usun, et saame oma asjad korda.»

Papa Kruuda lisas, et ehku peale ei tahetud hooaega alustada – mullu võeti rallisid ette ka ühe või kolme kaupa, kuid tänavu soovitakse saada kindlust terve hooaja suhtes. «Sihime WRC2-sarja, seal on võimalik üritada võitu,» valgustas Oliver Kruuda poja plaane.

Kruuda alustab hooaega juuni esimestel päevadel Kreekas. Koos selle võistlusega jääb hooaja lõpuni veel kaheksa rallit ning see on kõige kõrgemate kohtade püüdmiseks piisav. «Selle sarja reeglite järgi tuleb hooaja jooksul sõita seitse etappi, millest kuus lähevad arvesse.» selgitas Oliver Kruuda võistlussüsteemi. «Loomulikult olnuks hea alustada Portugalist, Karlil on seal alati sõitmine sobinud, kuid midagi hullu pole ka selles, kui alustada Kreekast.»

Teiste Eesti noorte rallimeeste seis on segasem. Hooaja eel mõtles juunioride sarjas osalemisele ka Kaspar Koitla, kuid stardinimekirjas teda pole. Martin Kangur oli algusest peale sellest sarjast rääkides ettevaatlik ning tedagi pole võimalik kümne osaleja hulgast leida. Postimehe teada pole kumbki noor ja andekas rallimees püssi põõsasse visanud, vaid nad tegelevad jätkuvalt väljundite ja võimaluste otsimisega.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles