Korjus võtab Asmeri õpetliku loo näitel sammu korraga

Oliver Lomp
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mullu vormeli Renault’ Põhja-Euroopa karikasarjas kaasa löönud Kevin Korjus siirdus Renault’ 2.0 Eurocupi.
Mullu vormeli Renault’ Põhja-Euroopa karikasarjas kaasa löönud Kevin Korjus siirdus Renault’ 2.0 Eurocupi. Foto: Liis Treimann

Eesti noor vormelilootus Kevin Korjus on öelnud, et vormel-1st madalamat sihti pole mõtet seada. Ometi tõdeb isa Aivar, et liiga kaugeid eesmärke pole mõistlik püstitada.



Mäletatavasti oli andekas sõitja Marko Asmer tegemas Eesti jaoks ajaloolist sammu, kui pääses 2008. aastal BMW vormel-1 meeskonna testisõitjaks. Arvati, et on vaid aja küsimus, millal mees mootorispordi kuninglikku sarja pääseb.



Ometi läks BMW käekäik allamäge, samamoodi läks Asmeriga. Üleeile teatas mees karjääri lõpetamisest – põhjuseks mõistagi puuduv raha, mille olemasolu enamik tiime nõudis.



Kurva näite varal ei taha Korjused liiga kaugeleulatuvaid plaane teha.


«Tuleb realistiks jääda ja mitte liiga kaugele ette mõelda,» vastas Aivar Korjus küsimusele, kas poeg võiks Asmeri eeskujul kunagi vormel-1 uksele koputada.



«Pole ju mõtet plaane teha, kuna keegi pole kaitstud sama asja eest, mis juhtus Markoga. Võtame asju sammhaaval, aga loodame parimat.»



Ometi on väike arenguhüpe tehtud. Mullu vormeli Renault’ Põhja-Euroopa karikasarjas (NEC) viienda koha saanud Korjus alustab tänavust hooaega uues ja kõrgemas sarjas – Renault’ 2.0 Eurocupis.



Korjus ja T.T.Racing Team otsisid pikalt võimalust 2010. hooajaks ning lõpuks maandus noor eestlane Soome tiimis Koiranen Bros. Õigupoolest T.T.Racing Team ja Koiranen Bros ühinesid ning loodi veelgi suurem ja tugevam meeskond, kuhu peale Korjuse kuulub veel kolm pilooti – keegi neist pole esinumber, kõiki koheldakse võrdselt.



Kusjuures tegemist on meeskonnaga, mille kasvandike hulka kuulub üks Soome lootustandvamaid piloote Valtteri Bottas, kes nüüdseks on Wil­liams vormel-1 meeskonna testisõitja. Praegustest vormel-1 pilootidest on samas sarjas kaasa  löönud näiteks Pedro de la Rosa, Kamui Kobayashi ja Felipe Massa.



«Praeguses vanuses on see kindlasti ideaalne variant. Sportlikus mõttes peaks see olema samm edasi ja kindlasti on see ka grammi võrra tugevam klass kui mullune,» arvas 17-aastase Kevini isa Aivar Korjus, kelle sõnul langes valik sarja kasuks seetõttu, et seal sõidetakse uute masinatega. «Kaalusime veel paari varianti, kus sõideti kas vanade ja uutega segamini või ainult vanadega, kuid need olid kahtlase väärtusega.»



Alates sellest hooajast on Renault’ Eurocupi masinatel peale värskenduse saanud kere ka võimsam mootor. Seega on kõikidel pilootidel ja meeskondadel hooaja eel olnud palju tegemist, et uue sõiduvahendiga enne esimest võistlust tuttavaks saada.



Ka Korjusel on esimesed testipäevad seljataga. Uue auto ja meeskonna kohta on tal öelda ainult kiidusõnu, paraku aga pole tema senised viis testisõitu perfektselt sujunud.



«Läinud on nii ja naa. Mõned korrad hästi, teised jälle mitte. Ilmselgelt sai ta teistega võrreldes vähem kilomeetreid,» tõdes Aivar Korjus, kes tunnistas, et sarja valimine jäeti viimase minuti peale. «Esimesed kaks-kolm etappi kujunevad ilmselt raskeks.»



Esimene võistlus toimub juba järgmisel nädalavahetusel, 16.–18. aprillini Hispaanias Motorlandi rajal. Kaheksast etapist koosnevas sarjas sõidetakse veel Belgias Spas, Tšehhis, Prantsusmaal, Ungaris Ungaroringil, Saksamaal Nürnburgringil, Inglismaal Silverstone’is ja Kataloonias.



EUROCUP


•    Nimi: Renault’ 2.0 Eurocup



•    Esimene tegutsemisaasta: 1991



•    Viimane võitja: Albert Costa (Hispaania)



•    Tähelepanuväärsemad võitjad: Pedro de la Rosa (1992), Felipe Massa (2000), Kamui Kobayashi (2005)



•    Võiduauhind: 20 000 eurot

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles