Vormelitüli jätkub: FIA väitel eiras Red Bull nende nõudmisi

Kristjan Jaak Kangur
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Red Bulli võistkonna juht Christian Horner.
Red Bulli võistkonna juht Christian Horner. Foto: SCANPIX

Kuigi austraallane Daniel Ricciardo lõpetas elu esimese Red Bulli roolis sõidetud vormel-1 etapi eile kodupubliku silme all Melbourne’i rajal teise kohaga, tühistati tema tulemus hiljem kütusereeglite rikkumise tõttu. Oma süütust vanduv Red Bull ei kavatse aga asja nii jätta.

Austraallase tulemus tühistati, kuna tuvastati, et tema auto mootorisse jõudis terve võistluse käigus pidevalt rohkem kütust kui piiriks seatud 100 kg tunnis. Kütuse vooluhulka mõõdab tänavu andur, mis on Rahvusvahelise Autoliidu (FIA) poolt sertifitseeritud, ent kuulub võistkonnale ning ühtlasi vastutab võistkond selle reeglitele vastavuse eest. FIA teatas aga pärast Ricciardo diskvalifitseerimist, et Red Bull kasutas pühapäevasel võidusõidul tavapärasest hoopis teist tüüpi andurit. FIA tehniline delegaat juhtis sellele küll korduvalt tiimi tähelepanu, kuid Red Bull ei soostunud andurit välja vahetama.

Red Bulli tiimijuht Christian Horner asus seepeale vasturünnakule, nimetades andureid ebaküpseks tehnoloogiaks. «Kõik teavad, et nendega on probleeme. Seda andurit on võimatu sajaprotsendiliselt usaldada, sest meil on peaaegu iga kord rajal käies sellega probleeme olnud,» vahendab AFP Horneri sõnu.

Etapi kohtunikke Red Bulli pahameel ei huvitanud. «Hoolimata tiimi väitest, et andur oli vigane, pole nende pädevuses kasutada kütuse juurdevoolu mõõtmiseks mõnda muud vahendit, millele FIA pole oma heakskiitu andnud,» seisab kirjas ametlikus otsuses, millega Ricciardo tulemus tühistati.

Horner kinnitas, et otsus kaevatakse kindlasti edasi. «See pole Danieli süü ja minu arvates pole see ka meie võistkonna süü. Minu arusaamist mööda oleme reegleid järginud. Me ei apelleeriks, kui me poleks täiesti kindlad, et selleks on põhjust,» lausus ta.

Austraalia etapi tegevjuhi Andrew Westcotti sõnul võib Red Bulli apellatsiooni arutamine võtta nädalaid, kuid samas vihjas ta, et tiimil on lootust. «Red Bull tunneb oma tehnikat kõigist teistest paremini, samuti kõiki üksikasju, mis kütuse sissepritsesüsteemi puudutab. Nad ise usuvad, et nende põhjendused on vettpidavad,» märkis Westcott.

Elu esimesest esikolmikukohast ilma jäänud Ricciardo ei soovinud spekuleerida, kas tal on reaalne võimalus see viimaks ikkagi tagasi saada. «Eks me näe, mis juhtub. Ma ei ole praegu vaimselt valmis sellele pikemalt mõtlema,» lausus austraallane. «Tunne on muidugi endiselt hea – sain poodiumil seista ja see oli vägev. Aga loomulikult tahaksin selle eest ka 18 punkti tabelisse kirja saada.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles