DMACKi lõpp? WRC kaalub ühe rehvitootja reegli kasutuselevõttu

Ott Tänak Sardiini rallil

FOTO: Timo Anis

Autoralli WRC sari on alates 2011. aastast võimaldanud erinevatel rehvitootjatel MM-sarjas osa võtta. Nüüd kaalutakse reeglimuudatust, mis tähendaks taas seda, et kõigil autodel on all sama tootja rehvid.

Enne 2011. aastat sõitsid WRCs kõik autod kolm hooaega järjest Pirelli rehvidega. Kuigi pärast reeglimuudatust on kõiki tehasemeeskondi varustanud Michelin, on sarjas oma toodanguga esindatud ka DMACK ja Pirelli.

Nüüd sõnas WRC promootor Oliver Ciesla Autospordile, et tuleval kuul tuleb arutluse alla küsimus, kas WRC peaks jätkama vaid ühe tootjaga.

«Oleme sellele mõelnud juba mitu kuud. Mõistame otsuse plusse ja miinuseid, kuid küsimus on päevakorras ning teeme otsuse peatselt,» rääkis Ciesla.

Volkswageni tiimi bossile Jost Capitole selline reeglimuudatus ei meeldiks. «Arvan, et see oleks täiesti vale otsus. Meil on Pirelli, Michelin ja DMACK – see on hea konkurents. Mõned on paremat ühel rallil, teised jälle teisel rallil. Tootjate mitmekesisus annab ralli tulemustele värvi. Mina eelistan jätkata selliselt nagu praegu,» rääkis Capito.

M-Spordi kommunikatsioonijuht Rich Millener on hinnangul, et ühe tootja eelistamine WRCs võiks tuua alale suuremat tähelepanu. «Selle juures on nii positiivset kui negatiivset. Draama, mis juhtus Poola rallil, ei oleks olnud ilma rehvitootjate konkurentsita võimalik. DMACK panustab sarja väga palju ning seda on võistluste hooldusalas näha. Ühe tootja eelistamine kaotaks selle,» tõi Millener välja negatiivse.

«Teisalt, nagu oleme näinud teistes võistlussarjades, kui üksainus rehvitootja aitab võistlussarja promoda ning on valmis sellesse investeerima, siis võiks see töötada. Isiklikult tahaksin pärast Poolas nähtut, et rehvitootjate valik jääks lahtiseks,» jätkas Millener.

Tagasi üles