Plangi sai Briti meistrisarjas kaheveolistes kolmanda koha

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Siim Plangi
Siim Plangi Foto: Erakogu

Briti autoralli meistrivõistlused lõppesid eelmisel nädalavahetusel Yorkshire’i ralliga. Kruusal sõidetud etapp jäi hooaja viimaseks sõiduks pisut ootamatult, kuna algselt kalendris olnud Mani saare ralli jääb ära.

Siim Plangi ja Marek Sarapuu lõpetasid hooaja kaheveoliste kolmandal kohal, teine koht oli samuti väga reaalne. Selle mitte saamine jäi meestel pisut kripeldama.

Kaheveoliste klassis oli laupäeval meeste ülesandeks hoida selja taga tiimikaaslased Autosport Technology meeskonnast Mikko Pajunen ja Jani Salo. Mõlemad ekipaažid sõitsid Renault Twingo R2 masinatega.

Ralli alguses sujus kõik plaani kohaselt, eestlased olid Pajunenist ja Salost eespool, viimased tegi ka sõiduvea, mistõttu käisid kergelt kraavis. Kuid päeva keskel muutusid jõudude vahekorrad, kui soomlased tegid tasa paarikümne sekundi suuruse vahe ja möödusid eestlastest.

Ralli finišis oli klassi teisena lõpetanud Pajunen-Salo edu Plangi-Sarapuu ees 11,5 sekundit.

Kaheveoliste arvestuses olid kiireimad Citroen DS3 R3T autoga sõitnud Martin McCormack ja David Moynihan, kes kaheveoliste klassis ka Briti meistritiitli võitsid.

Pajunen ja Salo said teise koha, seda vaid ühepunktilise eduga Plangi ja Sarapuu ees.

«Kahjuks ei saanud me viimasel rallil pärast Mikko väljasõitu lihtsa ülesandega hakkama. Edu oli olemas ja pidime konkurendid selja taga hoidma, kuid see ei õnnestunud,» kommenteeris Plangi. «Mikkol ja Janil on küll rohkem kogemust selle autoga, kuid see pole vabandus. Eks kolmas koht kokkuvõttes on samuti hea, kuid loomulikult jäi see teine koht kripeldama.»

Siiski oli Eesti sõitjatel põhjust rõõmu tunda meeskondliku tiitli üle, Autosport Tehcnology oli tiimide arvestuses ülivõimas võitja.

Hooaega Briti sarjas peab Plangi aga kasulikuks. «Kindlasti oli see väga hea kogemus, mis me sealt saime. Eriti just asfaldirallid, mida ma pole ju palju sõitnud. Kahju, et hooaja viimane etapp Mani saarel ära jääb, see oleks väga põnev sõit olnud, kust taas kuhjaga asfaldikogemust oleks saanud,» arutles Plangi. «Lõppkokkuvõttes oli see hea otsus, et osalesime selles sarjas. Hinna ja suhte kvaliteet oli paigas. Kruusal, mis meile tuttav pinnas, olid meil konkurentideks peamiselt Pajunen ja Craig Breen, asfaldil aga kõik sõitjad, sest siin on kõigil väga korralik asfaldikogemus olemas.»

Uuest hooajast rääkides on mõtteid palju, kuidas edasi minna, välistatud pole ka Briti meistrisari, siis juba R3 klassi Honda Civicuga. Üks võimalus on minna edasi neljaveolise autoga, kuid hetkel midagi kindlat paigas pole. Tänavune hooaeg pole veel lõppenud, Eesti autoralli  meistrivõistluste viimane etapp sõidetakse 7.-8. oktoobril Saaremaal, kuhu Plangi ja Sarapuu saavad startida pingevabalt, sest A7 klassi meistritiitel on juba käes.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles