Kauri karjäär sõltub täna algavast kihutamisest

Peep Pahv
, sporditoimetuse juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Iirlane Craig Breen ja Egon Kaur Suurbritannia ralli eel.
Iirlane Craig Breen ja Egon Kaur Suurbritannia ralli eel. Foto: WRC Academy / McKlein

Kas Egon Kaur võidab WRC Akadeemia sarja ja koos sellega pool miljonit eurot? Kui kõrgesse mängu suudab sekkuda esimest korda WRC-autoga MM-etapil kihutav Ott Tänak? Kas Mikko Hirvonen suudab edestada Sebastien Loebi ja lõpetada prantslase valitsemisperioodi?


Kaks esimest küsimust muudavad täna Walesis algava Suurbritannia MM-ralli eriti põnevaks just eestlaste jaoks, kolmas küsimus erutab kogu rallimaailma.

WRC Akadeemia sarjas juhib Kaur enne viimast võistlust iirlase Craig Breeni ees 20 punktiga. Seejuures on eestlane võitnud kolm rallit, tema suurim konkurent aga vaid ühe. Kuid sarja punktitabelit ei määra ainult esikohad, lisa saab teenida ka kiirukatsete võitudega ning tänu sellele võib Walesist saada maksimaal­selt 42 silma.

«Sain võistluseks korralikult valmistuda, pealegi pole seis ju halb, juhin 20 punktiga,» rääkis Kaur eile. «Testisin pühapäeval autoga, millega sõidame tavaliselt Eestis, täna (eile – toim) proovisin ka võistlusautot. Rooli istumine võttis pinged maha.»

Kauri valdav ärevus on mõistetav. Ta tunnistas, et täna algavast võistlusest sõltub tema edasine karjäär. Kui eestlasel õnnestub tulla WRC Akadeemia esimeseks maailmameistriks, saab ta auhinnaks pool miljonit eurot, mis tuleb investeerida tuleval hooajal MM-sarjas osalemisse.

Sisuliselt on see koos Erik Lepiksoniga kihutavale mehele ainus võimalus astuda samm edasi ja startida tuleval hooajal SWRC-sarjas.

Breeni ees edumaad hoidev Kaur ei kavatse kohe esimesest kiiruskatsest alates hullumeelselt kihutada. «Meie eesmärk on tervena lõpuni jõuda,» märkis ta. «Samas jälgime Breeni tulemusi ja saame vastavalt sellele ka oma taktika ringi vaadata. Võistlus kestab kolm päeva, selle ajaga jõuab palju muutuda.» WRC Akadeemia arvestusse kuuluvad rallimehed lõpetavad võistluse laupäeva õhtul, ülejäänud ralliseltskond sõidab pühapäeva hommikul veel kolm kiiruskatset.

Varem kolm korda Suurbritannia MM-rallil osalenud Kaurile on võistluspaik ja olud tuttavad. «Ilm on siin niiske ja teed libedad – võistluse ajaks lubatakse tugevat vihmasadu,» viitas Kaur keerulistele oludele. «Mõistagi oleks kuival teel lihtsam sõita, kuid mul pole midagi ka vihma vastu. Tingimused tulevad kõigi jaoks võrdselt rasked.»  

Kaurist võib saada esimene eestlane, kes võidab MM-sarjas mõne masinaklassi. Varem on eestlased jätnud kolmel korral selle võimaluse kasutamata. 2006. ja 2007. aastal ei suutnud Urmo Aava JWRC-klassis otsustavat võistlust lõpetada, tänavu andis võimaluse käest SWRC-sarjas tiitli eest võidelnud Ott Tänak. Kõigil kolmel korral istus kaardilugeja kohal Kuldar Sikk.

Tänak vaatab juba järgmise hooaja suunas ja istub tänavusel viimasel kihutamisel Ford Fiesta WRC roolis. Eile sõidetud 1,7 km pikkusel testikatsel näitas ta alles 16. aega, kaotades kiiremat aega näidanud Mads Østbergile ja Kris Meekile 3,6 sekundiga. Suuri järeldusi ei maksa sellest aga teha, sest testikatse ei näita rallimaailmas tavaliselt suurt midagi. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles