Autoralli viiekordne maailmameister Sebastien Ogier sõidab uuel hooajal Citroëni võistkonnas. Prantslane sõlmis kodumaa autotootjaga aastase lepingu võimalusega seda pikendada.
Sebastien Ogier lõigi käed kodumaise meeskonnaga (1)
Ogier alustas karjääri just Citroënil, tulles 2008. aastal JWRC sarjas maailmameistriks. 2009. ja 2010. aastal sõitis juba WRCs ning 2011. aastal edutati tehasetiimi. 2012. aastal siirdus ta aga Volkswagen Motorsporti ridadesse, sõitis ühe aasta Škoda Fabiaga ja arendas järgmisel aastal MM-sarja tulnud Polo WRC autot. Töö oli edukas, sest aastatel 2013-2017 on prantslane olnud MM-sarjas löömatu, võites järjest viis tiitlit. Neist neli esimest tulid Volkswageniga, mullune pärast Saksa tootja loobumist M-Sporti Fordiga.
Determined to challenge for victory from next year, Citroën is particularly pleased to announce that 5-time world rally champions @SebOgier and Julien Ingrassia are to rejoin the team in 2019.
— Citroën Racing (@CitroenRacing) September 28, 2018
More:
?? https://t.co/ALaAkQ48qE
?? https://t.co/XlCjJKuYu8#WRC #C3WRC pic.twitter.com/o60bHp8Ysf
«Olen elevil, et saan selle uue katsumuse vastu võtta. Ma pole unustanud, et just Citroën andis mulle võimaluse MM-sarjas osaleda,» sõnas Ogier. Prantslasel on võimalus saada Juha Kankkuneni kõrval alles teiseks sõitjaks, kes tulnud maailmameistriks kolme erineva automargiga sõites. «See väljakutse mängis minu otsuses olulist rolli. Lisaks tahan jälle töötada koos inimestega, kellega meil on minevikus ühiselt hästi läinud,» lisas ta.
.@SebOgier & Julien Ingrassia to return to Citroën Racing for 2019! ?
— Citroën Racing (@CitroenRacing) September 28, 2018
Here is a blast from the past with their greatest moments with the team! ?
More to come in 2⃣0⃣1⃣9⃣... pic.twitter.com/eM2ScYtr1h
Väljaande Autosport andmetel sõlmis Ogier prantslastega aastase lepingu, mida on soovi korral võimalik pikendada kahele või isegi kolmele aastale. Ogier on seni kindlalt väitnud, et tegu on tema MM-karjääri viimase lepinguga. Ehkki Prantsuse tootja pole alates mullu oktoobris ühtegi etappi võitnud, usub Ogier, et on võimeline uuel hooajal taas tiitli pärast võitlema. Tänavu on ta kolm etappi enne hooaja lõppu tabelis kolmandal kohal, jäädes Thierry Neuville'ist maha 23 ja Ott Tänakust 10 punktiga.
A new adventure and a new exciting challenge await us in 2019 with @CitroenRacing. In the meantime, you can count on us to give everything during the last three rounds of 2018 and try to conclude our history with @MSportLtd in the best possible way! https://t.co/cnxVV29fzk
— Sébastien Ogier (@SebOgier) September 28, 2018
Ogier' lahkumine tähendab, et M-Sport peab nüüd leidma endale uue esisõitja. Väidetavalt ajab tiimiboss Malcolm Wilson taga Kris Meeke'i allkirja, kuid Meeke on Autospordi väitel pigem teel Toyotasse. «Oleme MM-sarjas väga kaua osalenud ja plaan on siin jätkata. Läbirääkimised käivad, aga eks me näe, kiiret pole. Järgmiseks hooajaks on meil leping Teemu Sunineniga,» sõnas Wilson.
Ka Elfyn Evansi leping lõpeb tänavusega, kuid huvi tema jätkamise osas on mõlemapoolne. Hyundai mehed Hayden Paddon ja Dani Sordo on samuti väga lähedal sellele, et praeguses tiimis jätkata. Mõeldav oleks pigem Citroëni sõitjatele Craig Breenile ja Mads Østbergile augu pähe rääkimine, sest mõlemad on varem M-Spordiga koostööd teinud ning neil jagub kiirust ja kogemust.
«Mul on väga kahju, et Seb ja Julien (kaardilugeja Ingrassia – toim) lahkuvad, na d on osa meie perekonnast. Ent neist jääb samasugune pärand nagu Colin McRaest, Carlos Sainzist või Marcus Grönholmist,» sõnas Wilson. «Muidugi jääme neist puudust tundma, võitlesime nende jätkamise nimel kõvasti, ent paraku edutult. Eelmisel aastal tegime eratiimina tiitlit võites ajalugu, seda ei unustata kunagi.»
With the news that @SebOgier and Julien will be moving to pastures new, we would like to thank them for the two years they dedicated to our small but passionate team – and look back with pride on all that we achieved together. Thanks Champs!
— M-Sport (@MSportLtd) September 28, 2018
➡️ https://t.co/xZdlObyNLg#WRC pic.twitter.com/peJ5yZl0G6