Sebastien Ogier lõigi käed kodumaise meeskonnaga (1)

Kristjan Jaak Kangur
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sebastien Ogier
Sebastien Ogier Foto: Alexander Neis / imago / Eibner / Scanpix

Autoralli viiekordne maailmameister Sebastien Ogier sõidab uuel hooajal Citroëni võistkonnas. Prantslane sõlmis kodumaa autotootjaga aastase lepingu võimalusega seda pikendada.

Ogier alustas karjääri just Citroënil, tulles 2008. aastal JWRC sarjas maailmameistriks. 2009. ja 2010. aastal sõitis juba WRCs ning 2011. aastal edutati tehasetiimi. 2012. aastal siirdus ta aga Volkswagen Motorsporti ridadesse, sõitis ühe aasta Škoda Fabiaga ja arendas järgmisel aastal MM-sarja tulnud Polo WRC autot. Töö oli edukas, sest aastatel 2013-2017 on prantslane olnud MM-sarjas löömatu, võites järjest viis tiitlit. Neist neli esimest tulid Volkswageniga, mullune pärast Saksa tootja loobumist M-Sporti Fordiga.

«Olen elevil, et saan selle uue katsumuse vastu võtta. Ma pole unustanud, et just Citroën andis mulle võimaluse MM-sarjas osaleda,» sõnas Ogier. Prantslasel on võimalus saada Juha Kankkuneni kõrval alles teiseks sõitjaks, kes tulnud maailmameistriks kolme erineva automargiga sõites. «See väljakutse mängis minu otsuses olulist rolli. Lisaks tahan jälle töötada koos inimestega, kellega meil on minevikus ühiselt hästi läinud,» lisas ta.

Väljaande Autosport andmetel sõlmis Ogier prantslastega aastase lepingu, mida on soovi korral võimalik pikendada kahele või isegi kolmele aastale. Ogier on seni kindlalt väitnud, et tegu on tema MM-karjääri viimase lepinguga. Ehkki Prantsuse tootja pole alates mullu oktoobris ühtegi etappi võitnud, usub Ogier, et on võimeline uuel hooajal taas tiitli pärast võitlema. Tänavu on ta kolm etappi enne hooaja lõppu tabelis kolmandal kohal, jäädes Thierry Neuville'ist maha 23 ja Ott Tänakust 10 punktiga.

Ogier' lahkumine tähendab, et M-Sport peab nüüd leidma endale uue esisõitja. Väidetavalt ajab tiimiboss Malcolm Wilson taga Kris Meeke'i allkirja, kuid Meeke on Autospordi väitel pigem teel Toyotasse. «Oleme MM-sarjas väga kaua osalenud ja plaan on siin jätkata. Läbirääkimised käivad, aga eks me näe, kiiret pole. Järgmiseks hooajaks on meil leping Teemu Sunineniga,» sõnas Wilson.

Ka Elfyn Evansi leping lõpeb tänavusega, kuid huvi tema jätkamise osas on mõlemapoolne. Hyundai mehed Hayden Paddon ja Dani Sordo on samuti väga lähedal sellele, et praeguses tiimis jätkata. Mõeldav oleks pigem Citroëni sõitjatele Craig Breenile ja Mads Østbergile augu pähe rääkimine, sest mõlemad on varem M-Spordiga koostööd teinud ning neil jagub kiirust ja kogemust.

«Mul on väga kahju, et Seb ja Julien (kaardilugeja Ingrassia – toim) lahkuvad, na d on osa meie perekonnast. Ent neist jääb samasugune pärand nagu Colin McRaest, Carlos Sainzist või Marcus Grönholmist,» sõnas Wilson. «Muidugi jääme neist puudust tundma, võitlesime nende jätkamise nimel kõvasti, ent paraku edutult. Eelmisel aastal tegime eratiimina tiitlit võites ajalugu, seda ei unustata kunagi.»

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles