Kelle käekäik huvitab Eesti spordifänni kõige enam? Postimehe sporditoimetus tuhnis veidi oma statistikas ning avastas, et aasta kõige loetumatest lugudest puudutasid esimesed 14 just rallisõitjate Ott Tänaku ja Martin Järveoja tegemisi. Neist populaarseim kutsus artiklisse üle poole miljoni lugeja!
Sporditoimetuse loetumad lood: Tänak, Tänak ja....
Eestlaste jaoks väga dramaatiline Walesi ralli kutsus enda juurde lugejaid eeskätt laupäeval, kui esikohal kihutanud Ott Tänaku ja Martin Järveoja Toyotalt kukkus ära põhjaplaat ja lõhkus radiaatori. Pühapäeval teeniti teine koht punktikatselt ja edasi kulgeti rahulikult. Ralli üldvõit läks pinevas konkurentsis Jari-Matti Latvala ees lõpetanud Sebastien Ogier'le.
2. Rootsi ralli blogi: Meeke rammis Tänaku teelt välja, eestlane sai Mehhikoks siiski hea stardikoha
Pärast laupäevast draamat, kus Ott Tänak põrkas kokku (nüüd juba uue tiimikaaslase) Kris Meeke'iga, tuli meie ralliäss Rootsi MM-rallil finišisse üheksandana ja noppis vaatamata ebasoodsale stardikohale ühe lisasilma ka punktikatselt.
Jälle olid rallisõbrad ärevil, kui liidrikohal kihutanud Tänak ja Järveoja pidid esikoha rehvipurunemise tõttu käest andma. Oma karjääri 79. rallivõidu sai legendaarne Sebastien Loeb.
Tänak ja Järveoja alustasid oma karjääri Toyota meeskonnas teise kohaga Monte Carlo rallil. Rallimaailm oli saavutusest vaimustuses ja.. eks eestlasedki!
Tuhandetele Soome läinud eestlastele tegid Ott Tänak, Martin Järveoja, Ken Torn ja Kuldar Sikk imelise kingituse: rallivõit tuli nii WRC-klassis kui JWRC-klassis. Saarlase nägu oli mõistagi naerul. «Kuidas saaksin kurta?» päris Tänak. «Ideaalne nädalavahetus. Esimene päev oli raske ja edasi kasvatasime lihtsalt eduseisu. Nii see peabki olema: koostööd tehes on kõik võimalik.»
Mitte kunagi varem polnud ükski Eesti rallisõitja suutnud võidutseda ühel ja samal etapil mitu korda.
Tänak on liidrikohal, Ogier' masinaga on probleemid, Neuville sõidab teelt välja. Tänakul on võimalus... ja siis langeb temagi. Ogier tuleb maailmameistriks, tagatippu võidab Tänakut aidata proovinud Jari-Matti Latvala pika pausi järel lõpuks ralli - põnevusfilm Austraalia ralli moodi!
Kui Soomes ja Saksamaal olidki eestlased stardis favoriitidena, siis Türgi ei sobinud nende Toyota võistlusmasinale üldse. Selle kiuste või kes teab, äkki isegi tänu sellele, et kõike ei saanud välja panna, suutsid eestlased erinevalt kõigist konkurentidest hädadest hoiduda.
Ott Tänak ja Martin Järveoja pidid Mehhiko MM-ralli pärast 11. kiiruskatset turborikke tõttu pooleli jätma, kuid phapäeval tulid eestlased aga taas rajale sihiga teenida MM-tabelisse lisa punktikatselt. Peaproov ehk eelviimane katse võidetigi, punktikatsele minnes võttis Tänak aga appi kavaluse, mida kasutas Rootsi rallil Sebastien Ogier: ta hilines meelega starti, et saada punktikatseks parem stardipositsioon. Plaan töötas, Tänak sõitis punktikatsel välja parima aja ja teenis MM-tabelisse hinnalised viis punkti.
Terve nädalavahetuse jooksul parimat kiirust näidanud eestlased tõid Toyota võistkonnale esimese etapivõidu pärast tiimi naasmist MM-sarja. Õhtu lõpust ei puudunud ka väike suplus, sest nii Tänak kui Mäkinen hüppasid rõõmsalt vette:
Korsika MM-rallil said Ott Tänak ja Martin Järveoja (Toyota) teise koha. Ralli võitsid Sebastien Ogier ja Julien Ingrassia (M-Sport).
Eestlased alustasid Sardiinia rallit poodiumikoha tempos, kuid reedese päeva viimasel katsel purunes ühelt hüppelt maandudes Toyota radiaator ja nii jäädi tee äärde. Siiski õnnestus Tänakul-Järveojal tänu mehaanikute tublile tööle superrallisüsteemis ka laupäeval rajale tulla.
Katkestamisest tingitud ajakaristuse tõttu korraks teise kümne lõppu langenud Tänak-Järveoja möödusid 14. katse järel prantslasest Nicolas Ciaminist ja tõusid tagasi viimasele punktikohale. Järgmisel katsel kerkiti veel koha võrra, laupäeva viimasel katsel purunes aga Toyotal rehv ja selle vahetamisele kulus kaks minutit. Tagatipuks hilineti viimasel päeval ajakontrolli ning kaheksandaks tõusnud eestlased lõpetasid ralli lõpuks üheksandana.
Ott Tänaku ja Martin Järveoja Portugali ralli lõppes juba reede hommikul, kui nende Toyota tabas sisekurvis otse sõidujäljes olnud kahte suurt kivi, mis lõhkusid õliradiaatori. Mootori õlitemperatuur tõusis kõrgeks ja Tänak-Järveoja olid sunnitud auto raja äärde jätma. Hooldusalas autot uurinud mehaanikud tegid kindlaks, et sel rallil pole eestlastel enam võimalik rajale tulla.
Ott Tänak võitis Rally Estonia. Laupäeval konkurente tabanud ajakaotused tähendasid, et Eesti parim ralliäss tuli kodusel suurvõistlusel viimasele kiiruskatsele vastu juba kindla liidrina ning andis Elvas publikule rehvitossu täis etenduse.
Maicel Uibo võitis kergejõustiku sise-MMil Birminghamis Eestile pronksmedali, kogudes seitsmevõistluses 6265 punkti. Oma varasema tippmargi lõi eestlane üle suisa 221 punktiga.
Anett Kontaveit (WTA 33.) alistas Austraalia lahtiste tennisemeistrivõistluste kolmandas ringis lätlanna Jelena Ostapenko (WTA 7.). Mäng on ka järelvaadatav.
Pool elust tippralli köögipoolt näinud soomlane, Toyota tehniline direktor Kaj Lindström andis vahetult enne Portugali ralli algust Postimehele intervjuu.
Monte Carlo rallil Sebastien Ogier’ järel teise koha saanud Ott Tänak sõitis ühelt kiiruskatselt teisele, justkui tegemist oleks olnud võistlusolukorraga. Eestlane möödus napilt tee ääres seisnud autost. Jääb vaid spekuleerida: mis oleks võinud juhtuda, kui...?
Ott Tänak hasta iba rápido y de lado en los enlaces del Rallye de Montecarlo ?????????? pic.twitter.com/HCWeVW2fYW
— Pé Á Chapa Racing (@PeAChapaRacing) January 28, 2018
Nagu ka TOPi alguses mainitud sai, oli Rootsi ralli laupäevase võistluspäeva kõige kõmulisem sündmus kahtlemata Kris Meeke’i ja Ott Tänaku avarii 13. kiiruskatsel, mis maksis eestlasele poolteist minutit ja kukutas ta seitsmenda koha jahilt kindlalt üheksandaks. Tänak ütles, et tema üritas aeglaselt liikunud britist mööduda, kui too teda rammis, Meeke väitis süü olevat meie mehel. Tõde on, nagu alati, kusagil vahepeal.
Koos sõpradega Brasiilia jalgpallikoondise võitu tähistanud fänn Tamara Maiochi kukkus nii õnnetult veiniklaasi otsa, et suri.