Mäkinen nurises uute ralliautode üle: isegi mõned R5-autod võivad neist kõvemad olla

Postimees Sport
Copy
2022. aastal näeb ilmavalgust Toyota Yaris Rally1-auto.
2022. aastal näeb ilmavalgust Toyota Yaris Rally1-auto. Foto: Toyota Gazoo Racing/FIA

Veel aasta tagasi Toyota rallimeeskonda juhtinud Tommi Mäkinen on nüüd taandunud tiimi nõustajaks ning koroonapandeemia tõttu on tal töökohustusi jäänud vähemaks. See ei takistanud tal aga sõna võtmast 2022. aastal rajale tulevate Rally1-autode osas. Neljakordse maailmameistri arvates on aeglasemate autodega raske inimestes huvi äratada. Ta leidis, et mõnedel tingimustel võivad Rally1-autod olla isegi kehvemad, kui R5-autod.

Tommi Mäkinen.
Tommi Mäkinen. Foto: Jaanus Ree/Red Bull Content Pool

Rally1-autodest loodetakse MM-sarja päästjat, turule tuuakse hübriidtehnoloogia ning rahvusvaheline autoliit (FIA) loodan, et see äratab huvi uutes autotootjates. Samas on kulude kokkuhoiu tõttu kärbitud näiteks aerodünaamikat ning hübriidaku tõttu suureneva kaalu tõttu on auto lihtsalt aeglasem, kui praegune WRC-põlvkond.

Mäkinen ootab küll uut ajastut huviga, kuid on selles suhtes skeptiline. «Olen uue tehnoloogia suhtes ootusärev, aga olen skeptiline, sest uus auto tuleb aeglasem kui praegune. See pole päris õige viis, kuidas spordiala populaarsust kasvatada,» ütles Mäkinen rallit.fi-le antud intervjuus.

«Aeg annab arutust. Kindel on see, et uued autod sõidavad lärmakalt ja teevad müra. Aga on imelik, et peamine sõnum on, et uued autod on aeglasemad. Mõned R5-autod võivad neist mingitel tingimustel isegi kõvemad olla,» avaldas Mäkinen arvamust.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles