Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto

Lahingu võitnud Hyundai lükkas Toyota võidupeo(d) edasi

Kurvi lõikav Thierry Neuville lõikamas kasu ka teele tõmmatud mustusest. FOTO: Hyundai Motorsport

Viimasel paaril aastal tagusid rallitiimid aina valjemalt nurinatrummi, millega nõuti segaetappide kaotamist. Kui ühe ralli jooksul tuli kihutada nii kruusal kui ka asfaldil, läksid kulud liiga suureks ning tööpäevad ebameeldivalt pikaks. Meeskondi võetigi kuulda ning Kataloonas kihutati tänavu täies ulatuses kõval kattel. Tulemus? Trummipulkade järele haarasid hoopis sõitjad.

Artikkel on kuulatav
digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Kui segarallidel on teatav ebakõla masina seadistamisel ootuspärane – kiirust aetakse taga mõlemal teekattel –, siis tõupuhtalt asfaldirallil pööratakse peenhäälestusele märgatavalt rohkem tähelepanu. Stabiilsetes oludes soovitakse neljarattaline timmida nii kiireks kui võimalik, ent Kataloonias valmistas see sõitjatele tavatult palju probleeme.

Hooaja eelviimane etapp oli jõudnud vaevu alata, kui mehed juba alajuhitavuse (auto keerab liiga halvasti/aeglaselt – K. J.) üle nina krimpsutasid. Kurtjad polnud sealjuures kohalikud pedaalitallajad, vaid Hyundai ja Toyota tehasesõitjad eesotsas Sébastien Ogier', Eflyn Evansi, Thierry Neuville'i ja Ott Tänakuga. Ehk järsku polnud küsimus enam selles, kes on katsel kõige kiirem, vaid selles, kes suudab seadistusega kõige nobedamalt naelapead tabada.

Tagasi üles
Back