Latvala: mõistsin tänavu, miks ma kunagi maailmameistriks ei tulnud

Toimetas Karl Juhkami
Copy
Jari-Matti Latvala
Jari-Matti Latvala Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

Eelmise aasta lõpus ootamatult sportlaskarjääri lõpetanud ja Toyota rallitiimi pealikuna tööd alustanud Jari-Matti Latvalal jäi seljataha imeline hooaeg.

Aprillis alles 36. sünnipäeva tähistanud soomlast peeti omal ajal väga andekaks sõitjaks. Tal õnnestus kolmel korral lõpetada MM-sarjas teise, kahel juhul kolmanda kohaga, ent kõige säravamast autasust jäi alati midagi puudu. 2019. aastal oli Latvala seitsmes ning pärast seda ta suurest mängust pudeneski.

Tänavu avanes väga targal rallispetsialistil võimalus asuda tööle Toyota tiimi juhina. Kuigi Latvalas kahtlejaid oli palju, võideti tema tüürimisel kindlalt meeskondlik MM-tiitel ning individuaalselt jäid samuti kaks esimest kohta Yarise pilootidele.

Ühtlasi sai soomlasest esimene inimene WRC-ajaloos, kes on aidanud sama meeskonna maailmameistriks nii sõitja (2018. aastal) kui ka tiimipealikuna (2021). Kui ralliportaal Dirtfish Latvalalt uuris, mis oli tema debüütaasta suurim väljakutse, alustas tiimipealik vastamisega ootamatu nurga alt. 

«Vaadates meie sõitjaid, seda, mida nad teevad ning kuidas keskenduvad, siis... seda on veidi valus öelda, aga praegu neid kutte vaadates mõistan ma, miks ma ei tulnud kunagi maailmameistriks. Seda on tore õppida, kuid paralleelselt ka veidi kurb,» kostis Latvala, kuid lisas, et kavatseb oma uuest elust tiimipealikuna kõik välja pigistada. 

«Mul on tulnud päris palju õppida, et mida ma tohin sõitjatele ja tiimile öelda ning mida mul tuleb öelda, et neid motiveerida, aga enam ideaalsemast hooajast pole võimalik unistada,» sõnas soomlane, kelle hoolealused võitsid tänavu tosinast rallist üheksa.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles