BLOGI Uus-Meremaa ralli: stiilselt lõpetanud Rovanperä kindlustas kaks etappi enne hooaja lõppu MM-tiitli! (3)

Copy

Kümneaastase pausi järel autoralli MM-kalendrisse kuulunud Uus-Meremaa etapi võitis kindlalt Kalle Rovanperä (Toyota), kes kindlustas ka maailmameistritiitli. Teine oli Sebastien Ogier (Toyota), kolmas Ott Tänak (Hyundai).

Ralli võtmesündmused:

Ajakava

Kolmapäev

  • 23.00 Testikatse Inland Road 3,54 km

Neljapäev

  • 08.08 SS1 Pukekawa Auckland Domain 1,78 km
  • 22.33 SS2 Whaanga Coast 1 29,27 km

Reede

  • 00.11 SS3 Te Akau South 1 31,48 km
  • 01.14 SS4 Te Akau North 1 18,53 km
  • 04.22 SS5 Whaanga Coast 2 29,27 km
  • 06.00 SS6 Te Akau South 2 31,48 km
  • 07.03 SS7 Te Akau North 2 18,53 km
  • 22.08 SS8 Kaipara Hills 1 15,83 km
  • 23.06 SS9 Puhoi 1 22,5 km

Laupäev

  • 00.14 SS10 Komokoriki 1 5,81 km
  • 04.08 SS11 Kaipara Hills 2 15,83 km
  • 05.06 SS12 Puhoi 2 22,5 km
  • 06.24 SS13 Komokoriki 2 5,81 km

Pühapäev

  • 00.32 SS14 Whitford Forest – Te Mauranga Waiho 1 8,82 km
  • 02.08 SS15 Jacks Ridge 1 6,77 km
  • 03.38 SS16 Whitford Forest – Te Mauranga Waiho 2 8,82 km
  • 05.18 SS17 Jacks Ridge 2 6,77 km

Enne rallit:

Uus-Meremaa ralli on 2019. aasta ilmatšempioni Ott Tänaku sõnul väga spetsiifiline. «Siin on omanäolised teed. Väga palju kaldeid, mis on enamasti positiivsed. Katsed on üldiselt väga kõva pinnase peal ja algselt on palju lahtist kruusa, mis puhastudes muutub peaaegu et asfaldiks,» märkis ta.

Varem on Tänak Uus-Meremaa rallil osalenud korra, seda kümme aastat tagasi. «Alustame täiesti puhtalt lehelt, ausalt öeldes ei mäleta sellest ajast väga midagi,» ütles ralliäss.

Eesti rallimees on praeguseks noppinud neli poodiumikohta järjest ning vahe soomlase Kalle Rovanperäga on kolm etappi enne hooaja lõppu 53 punkti, kuid MM-tiitlist unistada oleks Tänaku sõnul hetkel liiga optimistlik. «Kindlasti soovime teha Kallele selle võitmise võimalikult keeruliseks. Aasta esimesel poolel olime neist oma kiiruse ja probleemidega kaugel maas, kuid nüüd, järelejäänud hooaega arvestades, ei ole see enam ilmselt reaalne.»

Tänaku mainitud kõva pinnas ja lahtine kruus tähendab, et tagantstartijatel on vähemalt esimesel täispikal võistluspäeval selge eelis, kuna eesstartijad peavad rada puhastama ja seetõttu minetatakse väärtuslikke sekundeid.

«Uus-Meremaa on üks neist võistlustest, kus on väga raske esimesena rajale minna. Avapäeval sõidame mööda roopaid. Loodetavasti saame auto nii heaks, et suudame Tänakule vastu saada,» ütles Toyota mees Rovanperä.

Ent meie põhjanaaber võib saada ilmataadilt abi, sest prognoos lubab kolmapäeva lõunase seisuga esimeseks täispikaks võistluspäevaks vihma. See on eesstartijatele hea, sest nii lähevad katseolud iga mööduva autoga mudasemaks ja nii on tagantpool tulijatel märksa keerulisem.

Kuid nagu ilmaennustusega ikka, siis võib see rängalt mööda panna. Selge on see, et kui olud on kuivad, on võidusoosik number üks Sébastien Ogier, kes pääseb esimesel täispikal võistluspäeval rajale kaheksandana ehk eeleelviimase Rally1-autona. Kui tuleb vihma, on parimad tingimused Rovanperäl, kelle selja taga stardivad Tänak ja Neuville.

Tagasi üles