M-Spordi inseneri sõnul on Tänaku auto seadistus erakordne

Christopher Krutto
Copy
Ott Tänak.
Ott Tänak. Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

M-Spordi rallitiimi insener Jamie McMillan rääkis taskuhäälingus «Krunching Gears» sellest, mida Ott Tänak tiimilt ootab.

Tänak liitus M-Spordiga enne tänavust hooaega ning eesmärgiks seati sõitjate MM-tiitel. Pärast viit etappi hoiab eestlane 81 punktiga MM-sarja üldarvestuses teist kohta, kuid ta on korduvalt andnud mõista, et pole autoga täielikult rahul.

McMillan avaldas, et Tänaku tiimikaaslasel Pierre-Louis Loubet’l masinale kaebusi ei ole. «Pierre on rahul sellega, kus auto on. Ta on sellega olnud rahul juba alates eelmisest aastast, kui tundis ennast väga mugavalt asfaldil ja kruusal ning Portugalis kasutas ta oma möödunud aasta põhikruusaseadet. On näha, et see töötab tema jaoks ja ta on sellega konkurentsivõimeline.

Ott sõidab võrreldes Pierre’iga väga teistsuguse sõidustiiliga ja tema auto on täiesti teisiti seadistatud. Kindlasti lähevad nende seadistused lahku ja pole väga palju ühist nende [seadete] vahel,» rääkis McMillan.

«Kuigi neil on erinevad seadistused, siis auto võib õiges aknas ikka töötada. Ott ütles, et see aken, kus ta saab auto soovitult tööle, on väga kitsas ja selle kallal me töötame,» lisas ta.

«Me õpime palju iga kord, kui Ott sõidab rallit või testib. Praeguse testipäevadega on keeruline, sest meil on enne iga rallit vaid üks testipäev, pead kõik sinna sisse suruma,» lisas insener, mis takistab kiiremat uuenduste toomist.

Tänak oli Portugalis auto suhtes väga kriitiline ja võrdles seda puidust hobusega. McMillan rõhutas, et eestlane pole ainuke sõitja, kes sellistes tingimustes kurdab, kuid tema oli enda kommentaaridega lihtsalt avalikum.

«Privaatselt ütles ta palju hullemat. Teame, mida Otiga oodata, aga ta pole selgelt vedrustusega rahul. See kommentaar oli suures osas suunatud amortisaatorite suunas ja me töötame Reigeriga (firma, kes M-Spordi autodele vedrustust toodab – toim.) koostöös, et neid arendada ja proovida talle olemine mugavamaks teha,» rääkis insener.

Ühe huvitava fakti avaldas McMillan veel. «Talle meeldib autot seadistada väga erinevalt võrreldes eelmise aasta kuttidega. Ta soovib, et auto oleks palju stabiilsem,» rääkis McMillan.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles