Kas GP3-sarja kohtunikud kiusavad Kevin Korjust?

Jaan Martinson
, Toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kevin Korjuse kihutamine Saksamaal läks kokkupõrke ja kohtunike tõttu untsu.
Kevin Korjuse kihutamine Saksamaal läks kokkupõrke ja kohtunike tõttu untsu. Foto: Koiranen GP

Kevin Korjusel jäid GP3-sarja Saksamaa etapil punktid sootuks saamata. Kvalifikatsioon läks küll ebaõnne või valearvestuse nahka, ent teises sõidus saanuks Korjus startida esireast, kui kohtunikud poleks talle määranud karistust stardirüsinas toimunud tavapärase kokkupõrke eest, kus süüdi oli ettejääja.

Esmalt kvalifikatsioonist. Korjuse ja Koiraneni taktika järgi tuli otsustav kiire ring sõita viimasel hetkel – rehvid kahe tiiruga soojaks ning tuld! Paraku jäi juba esimeses sektoris ette oma ajasõidu lõpetanud auto – sinna haihtus kolm kümnendikku ehk koht teises stardireas – ning kolmandaski sektoris oli ummik. Siinkohal peaks Koiraneni tiim ilmselt osa süüd enesele võtma, sest Korjuse väljasaatmisega jäädi pisut hiljaks – kvalifikatsiooni parimad ajad saadi kirja minut enne Korjust, kui rajal keegi ei kakerdanud.

Samas polnud olukord hull: Korjus startis üheksandana ja tõusis peagi seitsmendaks, mis tähendanuks kahte punkti ning kohta esireas teiseks sõiduks. Paraku leidsid kohtunikud, et Korjus põhjustas Alex Fontana väljasõidu, kihutades talle veidi pärast starti, kurvis, tagant sisse. Karistuseks pidi Korjus boksist läbi sõitma ning nädalavahetus oligi untsus.

Korjus oli kohtunike otsusest löödud, sest ei näinud endal mingit süüd. Eksis Fontana, kes lükkas sisse vale käigu, mistõttu auto kaotas ootamatult kiirust ning taganttulijal polnud vähimatki võimalust sellele reageerida. Kusjuures kokkupõrge oli minimaalne, Korjuse auto ei saanud mingilgi määral kannatada.

Ka Fontana, kellega Korjus asja arutamas käis, leidis, et oli ise süüdi ning karistus määrati ebaõiglaselt, kuid kohtunike otsust see ei muuda.

Kuna Saksamaal polnud teises sõidus midagi püüda, keskendus Koiraneni meeskond testimisele. «Korjus ja Aaro Vainio kasutasid erinevaid detaile ja seadistusi ning me saime väärtuslikku infot tulevikuks,» selgitas Koiraneni pealik Antti Heikkinen.

Millegipärast on Korjus kohtunikel aina hambus. Esimesel etapil rööviti kvalifikatsiooni võit, sest Korjus ei võtnud kollaste lippude tsoonis õigusemõistjate arvates piisavalt kiirust maha. Sõiduandmetest, mida ka esitati, on selgelt näha, et Korjuse kiirus langes. Kuna aga kollased lipud lehvisid kurvist väljumisel enne lõpujoont, pidanuks ta karistusest pääsemiseks auto blokki pidurdama.

Poleks neid kahte karistust, oleks Korjus kas GP3-sarja liider või Tio Ellinasel tihkelt sabas. Tegelikkus on teine: Ellinas juhib 91 punktiga Facu Regalia (72) ja Korjuse (59) ees.

Pool hooaega on siiski veel ees ja Korjus pole lootust üldvõidule kaotanud. «GP3 ei soosi kiireid, vaid stabiilseid piloote,» selgitas Korjuse pressiesindaja Martin Korjus. «Järgmisest kaheksast sõidust tuleb võimalikult tihedalt punkte korjata.»

Koiraneni boksist põikas läbi ka Williamsi F1 piloot Valtteri Bottas ning lohutas, et tunamullu oli temagi GP3-sarjas pärast poolt hooaega esikohast kaugel, kuid võitis sealtmaalt neli sõitu ning kerkis lõpuks tšempioniks.

Järgmine etapp toimub 27. ja 28. juulil Ungaris. Vahepeal käib Korjus Koiraneni tiimil abis Renault 2.0 sarja autosid testimas.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles