Madridi Real kerkis maailma kõige väärtuslikumaks spordibrändiks

Kristjan Jaak Kangur
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Madridi Reali mängijad.
Madridi Reali mängijad. Foto: SCANPIX

Madridi Reali jalgpallimeeskond on Forbesi teatel ametlikult maailma kõige väärtuslikum spordibränd. Forbesi teatel on Reali väärtus 3,3 miljardit dollarit ehk 2,53 miljardit eurot.

Real tõusis iga-aastaselt avaldatavas edetabelis esikohale, lükates teiseks senise liidri Manchester Unitedi. Inglismaa valitseva meistri väärtuseks nimetab Forbes 3,17 miljardit dollarit. Real teenib suurimat tulu kui ükski teine spordivõistkond maailmas - 650 miljonit dollarit, kusjuures see summa on viimase kolme aastaga teinud läbi 62-protsendilise kasvu.

Klubi kasum põhitegevusest on 134 miljonit dollarit ja sellega jäädakse alla vaid NFLis mängivale Dallas Cowboysi meeskonnale. Läinud aastal pikendati lepingut särgitootja Adidasega, mis toob Realile aastas sisse 42 miljonit dollarit. Särgisponsor Emirates maksab aga klubile aastas 39 miljonit dollarit. Peale selle kavatseb Real 2018. aastaks suurendada oma kodustaadionit Santiago Bernabeud - ümberehitus läheks maksma hinnanguliselt 320 miljonit dollarit, kuid tooks valmimise korral aastas sisse täiendavad 60 miljonit. Hetkel mahutab staadion 85 000 inimest.

Vaata tabeli esikümmet siit.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles