Hooajaks valmistuv Viidas osales Brands Hatchis testimisel

Kadi Parts
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tristan Viidas.
Tristan Viidas. Foto: Erakogu

Tänavu Radical Masters Euro Series sarja SR8 võistlusklassis Speed Factory Racing Team'i meeskonda esindav Tristan Viidas osales nädala keskel Brands Hatchi ringrajal peetud sarja ametlikul treeningul.

Brands Hatchi rada oli SR8 ning SR3 klassi võidusõitjate kasutada terve päev ja nii käidi koguni seitsmel korral pooleks tunniks rajal. Kahjuks sõideti Indy layout`i, millel ainult kolm kurvi kattuvad GP-track`iga, kus 16.-17. mail toimub sarja teine etapp. Viidase eesmärk testipäeval oligi eelkõige harjumine uue autoga ja kontrollida selle töökindlust ning saada muidugi ka sõidu-kilomeetreid, sest Ascaris purunenud auto tõttu jäid ära kõik vahepaealsesse aega planeeritud testid.

Esimest korda istus Viidas sel aastal oma võistlusklassi masina rooli märtsi alguses mitteametlikul proovivõistlusel Hispaanias Ascari võidusõidukompleksis. Viidas sai kahe päeva kokkuvõttes kirja paremuselt teise ringiaja, kaotades 2013 a. WEC´is LMP2-s hõbedale tulnud David Hanssonile 0,2 sek., kuid tehniliste probleemide tõttu ta kummaski sõidus poodiumile ei jõudnud - esimeses sõidus oli ta viies, teises katkestas.

Viidase hooaeg läheb tõsisemalt lahti kolme nädala pärast, kui 2.-4. mail peetakse sarja esimene etapp Nürburgringil, kus samal nädalavahetusel rajal ka International GT Open  ja European F3 Open. Viidas tunneb end uues rollis hästi ja eesmärgid on maksimaalselt kõrged.

«Praegu tunnen ennast tiimis väga mugavalt, kõik proovivad nii hästi tegutseda kui võimalik. Isegi tiimipealik ei karda vajadusel käsi mustaks teha,» kommenteeris Viidas, kellel oli mullu Prantsusmaa F4 sarjas sõites mitmeid kordi arusaamatusi tiimiga. «Põhiline on kohe hoog üles saada, samas aga õppida, kuidas sõita kiiresti aga rehve ja pidureid säästes, sest võistlussõit kestab 50 min.»

Juba mitu aastat on räägitud, et Viidasele sobivad rohkem kereautod ning esimese sammu selle poole võtnuna tunneb Viidas, et on valinud õige tee.

«Olen 187 cm pikk, laiade õlgade ja pikkade kätega - seepärast olen kaks viimast aastat ennast vormeli kokpitis kohutavalt ebamugavalt tundnud, raske on nii istudes endast parimat anda. Lükkasin talvejooksul isegi kaks pakkumist USA-st tagasi ja vaevalt ma oleks üldse ilma Formula BMW shoot-out`i võitmata vormelit sõitnud. Praeguses masinas tunnen ennast nagu kala vees ja tõeline soov sõita on tagasi,» selgitas Viidas.

Ka kiirused erinevad eelmise aasta vormeli omadest nagu öö ja päev. «Radical SR8 masinad on küll pea kereauto mõõtudes aga samas kiiremad kui vormel F3. Masinal on suured tuuletunnelid ja downforce seetõttu meeletu - mida kiiremini sõidad, seda kindlamini maas püsid. Natukene on isegi vaja harjumist, sest mõne kurvi puhul ei oska oodatagi, et võid selle nii kiiresti läbida. Ka masina tippkiirus on oluliselt suurem kui eelmisel aastal - vormel võttis maksimaalselt välja 220 km/h, praeguse sarja masin koguni 280 km/h.  460 hobujõudu teevad oma töö ja on kindlasti parim auto, millega sõitnud olen,» märkis Viidas.

Radical European Mastersi hooaeg koosneb seitsmest etapist: Nürburgring (2.-4. mai), Brands Hatch (16.-18. mai), Hungaroring (4.-6. juuli), Silverstone (15.-17. august), Spa-Francorchamps (5.-7- september), Monza (26.-28. september), Barcelona 17.-19. oktoober).

Aasta lõpus, 14.-16. novembril kogunevad sama klassi masinad üle maailma Spring Mountin Resortisse Las Vegases, kus peetakse maailmameistrivõistlused Radical Grand Final.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles