Ringrajavõistlus «Suur Võidusõit 2014» purustas rekordeid

Kristjan Jaak Kangur
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Porsche Cup.
Porsche Cup. Foto: oops.ee

Nädalavahetusel auto24ringil peetud «Suur Võidusõit 2014» oli mitmeski mõttes harukordne sündmus. Põhjamaade moodsaimale ringrajale oli toodud palju võimsaid masinaid erinevates võistlusklassides, kuna lisaks Eesti ja Balti meistrivõistlustele toimus selle võistluse raames veel ka Soome meistrivõistluste etapp.

Tervelt kahe pika päeva jagu võistlussõite koos meeleoluka koguperelaada ja kontsertidega meelitas raja äärde tuhandeid pealtvaatajaid. Publikule esinesid Getter Jaani, Hellad Velled ning õhtu kulmineerus Prantsuse diskotähe Ottawani kuulsate hittidega.

Võistluste ametlik avamine toimus laupäeval ning selle au osaliseks said Eesti Autospordi Liidu president Ari Vatanen ja Audru vallavanem Siim Suursild. Rekordeid purustati nii publikuarvu kui osalejate osas ja Soome meistrivõistluste etapp tõi kohale hulga põnevaid masinaid, millest atraktiivseim oli Porsche GT3 Trophy sari.

Eesti meistrivõistluste vormeliklass Vormel Scandic toob Eesti ringrajaelus vormelid taas rajale tagasi ja osalejate arv on kasvanud mitte ainult eelmiste aastate, vaid ka hooaja esimese etapiga võrreldes. Laupäeval oli Eesti meistrivõistlustel stardis juba kaheksa autot.

Esimest korda sõitis kodumaal vormeliga võidu 16aastane Ralf Aron, kes veel eelmisel aastal alles kardirooli keeras. Tänavu on ta sõitnud vormel-Renault Põhja-Euroopa sarja, kus hetkel hoiab kahe etapi järel 8. kohta. Kahe erineva sarja vormelite erinevused on tema sõnul suured. 

«Suur Võidusõit 2014» läheb aga ajalukku kui sõit, kus noor ja talendikas vormelisõitja võttis oma elu esimese Eesti meistrivõistluste sõiduvõidu. Aron alustas nimelt pühapäevast võistlust parimalt stardikohalt ning võttis ühes päeva kiireima ringiga kindla sõiduvõidu. 

«Alguses oli raske selle vormeliga ümber harjuda, see on kiirem ja võimsam, kurvides on rohkem pidamist, aga enam pole probleemi,» ütles Aron pärast laupäevast võistlussõitu. Parimalt stardikohalt alustanud Raimo Kulli juhtis laupäevast sõitu algusest lõpuni, tema selja taga käis heitlus aga teistele poodiumikohtadele. Sõitu kolmandalt kohalt alustanud Ralf Aron langes esimeses kurvis koha võrra, kuid võistluse käigus suutis mööduda Tõnis Vanaseljast ja Antti Rammost ning lõpetada teisena. Kolmanda koha sai Rammo. Vormelite päeva kiireima ringi sõitis välja Aron, 1:12.874 oli ühtlasi võistluspäeva absoluutarvestuse kiireim ring.

Pühapäeval pooleldi vihmamärjal suutis Aron oma liidrikohta turvalise vahemaa abil hoida, tagapool käis põnev võistlus Kulli ning kolmandalt kohalt startinud Antti Rammo vahel. Tõnis Vanaselja, kes startis neljandast ruudust, otsustas vahetult enne starti vihmarehvide kasuks, paraku tugevat vihma sadama ei hakanud ning Vanaselja oli sunnitud võistluse lõpetama viimasel positsioonil. Vanaselja, kes vihmarehvide ja kuivava raja tõttu läbis ringe kohati kuni 4 sekundit aeglasemalt liider Aronist, suutis mitu ringi enda selja taga hoida Keijo Kaasikut. Viimaks surus Kaasik end Vanaseljast mööda ning kasvatas vahe Vanaseljaga juba mõnekümne sekundini.

Arvuka osavõtjaskonnaga BMW 325 Cup klass oli sel korral rajal koos Soome konkurentidega, Kokku oli seega rajal tervelt 30 sarnast võistlusmasinat, millele peeti mõneti erinevate tehniliste tingimuste tõttu eraldi rahvuslikku arvestust. Esimene eestlane oli Allan Tigane, kes edestas seekord teiseks tulnud Enar-Klaus Kunmani ning oma esimese poodiumikoha teeninud Ruben Lendi. Sõidu eesotsas olid soomlased, parim neist Ari Holappa. BMW-de laupäeva teises võistlussõidu võitis eestlastest taaskord Allan Tigane, seekord Mikk Maateni ja Enar-Klaus Kunmani ees. BMW-de klassi päeva parimaks ringiajaks sai 1:29.044, mis sõitis välja soomlane Ville Sillankorva. Eesti meistrivõistlustel osalev Koit Toome oli sunnitud paraku avasõidu avarii tõttu lõpetama ja teise sõitu enam ei startinud. 

V8 Thundercars ehk Camaro klassis võisteldakse sisuliselt siluettautodel, mis ainult välimuselt meenutavad tänavaautot. Laupäevase võidusõidu võitis soomlane Jari Nurminen rootslase Frederik Roosi ja soomlase Janel Nurmineni ees. Pühapäeval vihmaniiskel rajal suutis aga Roos edestada kogenud Nurmineni, kolmas oli Raimo Kesseli. V8 Thundercarsi klassis osales pühapäeval koguni kaks eestlast: viiendana lõpetas võistlussõidu Raivo Tamm ning kuues oli Raivo Hääl.

Baltic Open klassi 12 võistlusauto seas oli laupäeval oodatult kiireim Radicalil võistlev leedukas Arunas Granskas, eestlastest oli parim neljandana lõpetanud Meelis Annus (VW Golf), kes omakorda edestas finišijoonel viiendaks tulnud Kaspar Aruveed (Lada 2101) kõigest 4 sekundiga. Pühapäeval vihmaga peetud sõidus leeduka edu jälitajate ees enam nõnda suur polnud, kuid võit tuli sellegipoolest. Eestlased Annus ja Aruvee finišeerisid vastavalt 6. ja 8. kohal.

«Suur Võidusõit 2014» korraldajad jäid nädalavahetusega rahule. «Olime EALi ringrajakomiteega võtnud nõuks korraldada ühe tõeliselt vahva pereürituse, kus igal pereliikmel on midagi lustliku võimalik ette võtta,» ütleb võistluse direktor Toivo Asmer. «Sel ajal, kui isad said vaadata võidusõitu, võisid päris pisikesed aega veeta batuutidel ning naised uudistada laadakaupa. Meil on väga hea meel, et suutsime kohale tuua Soome meistrivõistluste etapi ning pakkuda neile ladusat võistluse läbiviimist üheskoos meeleoluka äraolemisega. Oleme väga rahul, et nii ürituse külastajad kui võistlejad Soomest ja mujalt maadest jäid meie poolt korraldatuga rahule.»

 
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles